Jak tvoří Productboard firemní kulturu díky mezinárodnímu swag programu

Spojili jsme se s firmou Productboard v době pandemie, protože chtěla svým zaměstnancům dodat pocit komunity. Vytvořili jsme mezinárodní swag program, ke kterému se díky interní online platformě dostal každý zaměstnanec snadno z jakéhokoliv koutu světa.

Jak tvoří Productboard firemní kulturu díky mezinárodnímu swag programu

Jak k projektu došlo?

Produtboard je rychle rostoucí softwarový start-up, který má základnu v San Franciscu a Praze, ale i pobočky po Evropě, v UK nebo Kanadě. V roce 2020 dostal merch v Productboardu na starost David Petříček z pražské kanceláře. Začali jsme tak jejich merch řešit u nás v Praze. Mezi prvními projekty byly mikiny pro sales tým a onboarding balíčky, které zaměstnanci dostávali v bavlněných vacích na záda. Ohlasy na jednotlivé kolekce nás vedli k vytvoření prvních pop-up storů pro události jako byl Pride nebo třeba MDŽ. Potřeby merche se začali měnit a nás to přirozeně dovedlo k vytvoření plně funkčního Swag (americké označení pro merch) storu na míru. 

Jaký byl cíl Swag programu?

Idea a potřeba Swag storu přišla v době pandemie, kdy všichni pracovali z domu a Produtboard potřeboval posílit firemní kulturu a smysl pro jednotnou komunitu. Bylo potřeba vyřešit problém s narůstajícími počty zaměstnanců po celém světe a sběrem dat pro rozesílku a distribuci reklamních předmětů na veletrhy, eventy nebo onboarding.

Jakým výzvám jsme čelili v tomto projektu?

Úspěch e-shopu zrcadlil úspěch firmy. Tak jak měsíc po měsíci neustále rostla firma, rostli i potřeby spojené s merchem a funkcemi v e-shopu. Produkty se prodávali rychleji, než jsme byly schopní předpokládát. V době pandemie jsme se setkávali denně s problémy na skladech, ve výrobách nebo přepravních depech z nedostatků personálních kapacit. I přesto, že si zaměstnanci uměli na předměty počkat a byli spokojení snažili jsme najít cesty jak celý proces zjednodušit a zrychlit. Přesně proto vznikli nášivky, které se dají mnohem rychleji našít a použít napříč celou kolekcí. 

Pro koho je swag program a merch Productboardu určen?

Pro zaměstnance Productboardu v US, Kanadě, UK a Evropě.

K jakému nejlepšímu řešení jsme nakonec dospěli?

V prosinci 2021 jsme spustili mezinárodní online platformu na míru. Finální swag store je v Produtboard barvách, má variabilní přístupy s odlišnými funkcemi dle oddělení. Všichni ve firmě se naučili “nakupovat” firemní cool merch na interním e-shopu za body a vybírají si to, co chtějí, ve správné velikosti a zadají aktuální adresou doručení. Pokud jde o managerské přístupy, HR nebo Sales si zde snadno objedná předměty na veletrh nebo do kanceláře. 

Primárně je celý e-shop stavěn na stabilním stortimentu a vizi, která splňuje potřeby celé firmy. Na e-shopu se 2x ročně představuje nová merch kolekce. E-shop je neustále optimalizován s novými kolekcemi a úpravami produktů nebo na základě feedbacků. Tohle řešení nám zároveň umožnilo implementovat nové nápady a oslavovat úspěchy a milníky Produtboardu. Když se firma stala Jednorožcem mezi start-upy a dosáhla bilionové investice, vytvořili jsme v rekordním čase limitovanou kolekci, kterou mohli zaměstnanci po celém světe hrdě nosit. 

Odkud jsme řídili celý projekt?

Pro hladkou komunikaci a rychlou reakci řeší projekt primárně náš pražský tým. Denně jsme, ale ve spojení s kolegy z CreativMC v USA a konzultujeme s nimi projekt jak po stránce produktové tak procesní a logistické. Společně totiž umíme najít optimální podmínky, kombinace i ceny.

Jaký měl projekt dopad na obchodní nebo jiné firemní výsledky a co náš klient nejvíce ocenil?

Jakmile jsme spustili e-shop a jednotlivé předměty firemního merche se dostali k lidem ve firmě, strhla se lavina na interním chatu Slack. Lidé se začali v merchi fotit při různých příležitostech a to nejen při těch pracovních. Rozpoutal se zde skutečný smysl komunity a merch se stal součástí firemní kultury Productboardu. Vouchery na streemovací služby nebo nákupy nahradil věrnostní bodový program na e-shopu a lidi si šetří své body na novinky a limitované kousky nových kolekcí. Productboard merch je náborovým nástojem a ztělesněním firmy.