Firemní dárky aneb jak na originální reklamní předměty a merch v roce 2025?
Zaprvé je nutné začít. Zadruhé je čas zkusit něco nového a nebát se zakázkové výroby. Jinými slovy vsaďte na dostatek času, jedinečnou grafiku a promyšlenou realizaci. V dnešním článku vám poradíme, jak na to – podíváme se na trendy v reklamních předmětech, které ovlivní letošní rok i firemní Vánoce, a předáme vám 6 tipů na originální dárky.

V posledních letech, a tento rok obzvlášť, vidíme, že konečně dominují praktické a kvalitní reklamní předměty, které reagují na osobní zájmy svých uživatelů. Najdou si tak přirozeně využití v průběhu celého roku a snadno se stanou součástí běžného života. Merch proto zažívá větší boom než kdy dřív – a to hlavně ve smyslu přínosu pro brand. Tedy, pokud to vezmete za správný konec.
VĚDĚLI JSTE, ŽE...
80 % lidí upřednostňuje při výběru reklamního předmětu praktičnost a 41 % chce také něco unikátního? To přirozeně vede k tomu, že 83 % spotřebitelů reklamní předměty, které obdrží, skutečně používá – oproti pouhým 54 % v roce 2024. (zdroj. Vistaprint)
Na sílu reklamních předmětů a správné využití budgetů bychom měli myslet celý rok, o Vánocích ale obzvlášť. Firemní vánoční dárky v mnoha firmách stále pokulhávají, a to i přesto, že v průběhu roku už kvalita začíná vyhrávat nad kvantitou a firemní peníze nemusí končit v koši. Často je to nedostatkem času na přípravu. Rádi vám pomůžeme vyčnívat z davu, podpořit lokální výrobu nebo vymýšlet zajímavé kolaborace na míru, které budou sedět do celkové merch strategie vaší firmy a zaujmou vaši cílovku – ať už se jedná o C-level managery, zaměstnance v malé rodinné nebo globální IT firmě či korporátu. Zakázková výroba je to, co nás baví. Vždy totiž vznikne něco jedinečného.
V našem týmu Brand stylistů jsme pro vás dali dohromady 7 různých tipů na zakázkové dárky, které je nutné začít řešit včas. A proto konec úvodu! Vyberte si z našeho článku nebo nám napište o další tipy ještě před létem. Společně vytvoříme funkční merch pro vaši značku, ale i originální vánoční nebo novoroční dárky pro vaše zaměstnance a partnery.
#1 Zakázkový firemní textil? Ano!
Jestli něco frčí ve velkém a na Vánoce poslední dva roky dominuje, je to reklamní textil. Vedle klasických modelů od udržitelné belgické značky Stanley/Stella vám umíme pomoci vytvořit zakázkový textil na míru vyrobený na Slovensku nebo ušít svetry z Turecka ve vlastním designu.
Jestli nechcete opustit hranice České republiky, máme v nabídce lokální sourcing. Ten se fakt povedl třeba u poslední kolekce pro Productboard, kde naše Hanka vytvořila unikátní bombery s českou značkou M.asch - Be original a doladila je decentní výšivkou firemního loga. Hledáte něco podobného? Napište nám a společně vymyslíme dárky na míru vaší značce.




#2 Firemní ponožky české výroby? Celoroční oblíbenec, který se vyplatí vyrobit do zásoby.
Že ponožkám už odzvonilo? Ani náhodou! Obzvlášť ne těm s hravým žebrováním a vyrobeným v Čechách. Jsou ideální na sport, zároveň také propojují generace v ulicích. Dejte si ale pozor – výroby jsou od září/října plné, a tak je potřeba začít s realizací včas.

BRAND STYLING TIP
Minulé Vánoce jsme si ponožky pro naše partnery i zaměstnance vyráběli speciálně s prodlouženou délkou. A také s limitovanou CSR grafikou, která vznikla ve spolupráci se Sdružením Neratov, kde pro vás rádi zajistíme náhradní plnění. Grafika skvěle funguje po celý rok, protože vánoční bylo pouze přiložené samolepkové PFko. Větší výroba na Vánoce nám snížila cenu a nám zbyly ponožky jako cenově dostupná rozdávačka do celého roku 2025. Zbývají nám poslední kusy, protože jdou doslova na dračku, ale limitka je limitka.
Napište nám a my vám jedny rádi zašleme na testování před vaší objednávkou.
#3 Hry jako zakázkové Monopoly, Člověče, nezlob se, ale taky karty a LEGO potěší celou rodinu
Čas s rodinou, odpočinek a relax, ale také prostor pro grafické kreace a detailní představení vaší značky i toho, co děláte. Přesně o tom jsou různé druhy reklamních her na míru. Od těch levnějších karetních přes zlatou střední cestu jako deskovky až po ty dražší v podobě oblíbených LEGO stavebnic na míru.
Inspirujte se třeba naší karetní alternativou Dobblu, kde jsme se mohli vyřádit a za pár korun skrze 31 symbolů ukázat, o čem všem je Bontonfilm. Rádi vám podobnou grafiku pomůžeme vytvořit, víme jak na to.

#4 Richartz: skladný multitool ve vlastním tvaru do obálky jako originální PFko
Dárek pro mužské osazenstvo, technicko-výrobní firmy nebo automobilový průmysl? Trefa do černého je německá značka Richartz, která nabízí kapesní, multifunkční i kuchyňské nože, nářadí či praktické multitooly na klíče nebo do kapsy.
My doporučujeme výrobu multitoolů ve vlastním tvaru a na papírové kartičce s plnobarevným potiskem. Tento dárek se snadno rozesílá poštou a rozhodně zbyde do zásoby jako celoroční rozdávačka na veletrhy nebo dárek k nákupu. Jenom pozor, doba výroby může být i 3 měsíce.

#5 Adventní čokoládové kalendáře ve vlastním tvaru nebo čokoládová PF
V Česku jsou v období Vánoc stále oblíbené potravinové balíčky, ačkoliv nás na nich trochu mrzí krátkodobý efekt. A tak pro vás máme originální alternativy, na které vaši partneři jen tak nezapomenou, a to nejen kvůli chuti.
Sáhnout můžete buď po klasických adventních kalendářích, nebo těch ve vlastním tvaru. Naplnit se dají čokoládami M&M's a Ritter Sport, ty však bývají s koncem srpna vyprodané. Případně můžete zkusit na českém trhu stále novinku v podobě PF kartiček – jsou plněné FairTrade pražskou čokoládou či pralinkami a stíhají se i na poslední chvíli.

VĚDĚLI JSTE, ŽE...
Čokoládové kartičky nebo také obálky 2 v 1 jsme vytvořili na míru ve spolupráci s Pražskou čokoládovnou po vzoru našich amerických kolegů z CreativeMC? V USA takzvané chocolate cards fungují pro různé příležitosti po celý rok už několik let.
#6 Firemní zápisníky, diáře a kalendáře na míru
Digitalizace ano, ale papír, tužka a papírové kalendáře se stále těší velké oblibě. Jen zpracování se posouvá směrem k lokálním tvůrcům, originalitě a zakázkové výrobě. Proč? Protože kdo by nechtěl zápisník, který do posledního detailu a linky odráží barvy i rukopis firemního (love) brandu a zrcadlí positioning značky? A jako třešnička na dortu – podporuje malé podniky a lokální dílny? Zkuste letos svým zaměstnancům darovat reprezentativní dárek, který využijí buď na schůzky, nebo možná spíš jako aktuálně oblíbený gratitude journal či deník s podporou jejich mindfulness. Jaký příběh k dárku přidáte, to záleží na vás. Nebo vám s ním, stejně jako s výrobou, rádi pomůžeme.

5 BRAND STYLING TIPŮ NA ZÁVĚR
- Investujte do jednoho pořádného dárku místo levných a nekvalitních kombinací.
- Vyhraďte si dostatek času na přípravu originální grafiky. Logo není vše.
- Vyprávějte skrze vánoční dárek příběh.
- Využijte Vánoce pro nákup něčeho, co může být praktickým dárkem i následující rok.
- Nechte si poradit a dovolte si nechat pomoct naším týmem.