San Francisco merch report: Jak to vypadá u našich kolegů v CreativeMC a jaká byla TrunkShow s klienty?
Jestli nás něco baví na naší práci ještě trochu víc než merch samotný, pak je to fakt, že máme možnost za ním a našimi kolegy z CreativeMC vyjet až do San Francisca. Tentokrát vás tam vezme s sebou naše Brand stylingové duo Petra a Věrka. Přiblížíme vám globální možnosti a trendy pro vaše reklamní předměty, firemní kulturu i tým za velkou louží!

Jedním z hlavních benefitů pro náš tým je pravidelná komunikace napříč odděleními s kolegy z naší americké pobočky CreativeMC. Jde o benefit, který nás nutí nejen vylepšovat svoji angličtinu, ale je to i způsob, jak mít přehled o světě merche mimo naše hranice a vědět, co do ČR přijde v následujících měsících nebo letech. (Třeba ty klíčenky a plnobarevné skládací tašky, co tam teď frčí, budou brzy frčet i tady.) A taky je to motivace, která nás za zásluhy střídavě posílá do USA na služebky! #bestbenefitever
Tentokrát do CreativeMC (CMC) vezmeme i vás. Já, Věrka, mám u nás na starosti nejen marketing, ale hlavně Brand stylingové projekty a konzultace. Taky školím pro #HolkyzMarketingu. A naše CMO Petra, hlavní spojka s americkým marketingovým týmem. Co všechno jsme za týden stihly?
VĚDĚLI JSTE, ŽE...
...Bontonfilm Promotions vzniklo před 10 lety pod rukama spoluzakladatele Micka Hawka, který vede CreativeMC už od 70. let? Naše vize, nápady a směr, kterým ženeme reklamní předměty u nás, tak od začátku pochází z letitého know-how a jasné idey merch agentury. Jsme rádi, že dneska si trendy a nápady nejen bereme, ale ve velkém je do USA i posíláme a učíme se tak od sebe navzájem.
Trunk Show inspirovaná Lookbookem SS25: novinky a inspirace pro merch
Jestli se v něčem v rámci marketingu rádi pravidelně inspirujeme, tak je to pořádání eventů. Letošní návštěvu jsme naplánovali tak, abychom mohli být součástí jarní TRUNK SHOW v privátním klubu. Zároveň jsme měli možnost nejen osobně představit globální možnosti merche a sdílené reference našich firem, ale také mluvit s klienty a dodavateli jako RAINS, Marine Layer nebo třeba Anecdote Candles.
A hlavní téma letošní Trunk Show? Moments of Delight. Spoustu dechberoucích momentů si tak můžete prohlédnout v LookBooku, který byl spolu s celým Trend reportem SS25 vizuální i produktovou inspirací – jak pro event, tak i pro kvartální SWAG STYLE EDIT. To je merchové předplatné, které naši kolegové spustili před rokem pro své klienty jako inspiraci na produkty, ale také ukázku toho, jak originálně se dají různé kousky brandovat. Líbilo by se vám něco podobného u nás? Dejte nám vědět.




GLOBÁLNÍ CASE STUDY ZEBRA
Zadání od technologické firmy Zebra bylo zajistit onboardingové balíčky pro zaměstnance v USA a EU. V tomto případě jsme zvolili ekonomicky výhodnější cestu, a to tzv. „like to like“ výrobu a distribuci. Co to znamená? Balíčky se pro obě lokality skládají ze stejných nebo hodně podobných produktů, které jsou dostupné v dané lokalitě a mají jednotný branding. Předcházíme tak celním řízením, zbytečně vysokým nákladům na dopravu nebo samotný produkt. Rozesílka probíhala ze skladů v Sacramentu a Praze na různé adresy za pomoci e-shopového řešení.
Setkání s týmem a propojení globální firemní kultury
Tým CreativeMC se, stejně jako ten náš pražský, každoročně rozrůstá o nové tváře. Proto bylo pro letošní setkání klíčové poznat nové členy týmu a ukázat, na čem aktuálně pracujeme v Praze, co u nás frčí a jak nad merchem přemýšlíme nejen jako jednotlivci, ale i trhy jako takové. A do této myšlenky vedle eventu skvěle zapadly také společné workshopy, školení a brainstormingy – ty vedly k nápadům, jak můžeme týmově a online šířit naši společnou vizi o merchi, který má smysl.




VĚDĚLI JSTE, ŽE...
...největší rozdíl mezi trhem v USA a ČR je focus na kvalitu a značkové produkty? V USA je to totiž pro většinu firem zásadní a hlavní rozhodující faktor při výběru nového merche. U nás? Je to stále cena a krátkodobý přínos, ale zase převládá příběh a kreativa pro danou příležitost.
A protože v USA máme kanceláře dvě, vyrazili jsem i do hlavního města Kalifornie, Sacramenta. Tam jsme zkontrolovali sklady a zásoby našich klientů a také se podívali na představení novinek od značky Elements, kterou umíme zajistit i pro naše klienty v Evropě a ČR.
Jaké reklamní předměty a produkty jsou v USA aktuálně populární?
Ptali jsme hlavních tváří CreativeMC na aktuální trendy a oblíbené produkty jejich klientů, jako jsou Google, Meta nebo Grammarly. Odpovědi nás vlastně nepřekvapily, protože tento trend vidíme pronikat i do našeho portfolia a sami o něm často směrem k našim klientům mluvíme, když chtějí nové tipy na dárky pro své zaměstnance. Takže jsme rádi, že jsme se ve směru utvrdili. Jedná se o produkty pro podporu well-beingu, kvalitního odpočinku a spánku. Zkrátka všeho, co se týká zdravých rituálů a životního stylu – ať už doma, nebo v kanceláři. Tento trend přirozeně přichází s tlakem, ale pro firmy i důležitým trendem pracovního trhu, na němž se více daří firmám, kterým záleží na motivaci zaměstnanců a zdravém pracovní prostředí.
Esenciální rollery, svíčky, masky na spaní nebo deníky a sportovní reklamní předměty jsou oblíbené napříč všemi odvětvími korporátních i menších firem. Protože duševní zdraví je téma.
Jimena Trigueros, Senior Brand stylist CreativeMC
Vedle pracovních povinností jsme samozřejmě stihli okouknout i město a merch v ulicích. O tom se ale více rozepíšeme v chystaném článku plném inspirace na merch z druhého koutu ameriky – New Yorku. Teď se vrháme zpátky do práce na firemních e-shopech pro naše globální klienty a do přípravy trendů pro Trend report AW25.




SOUHRN
Vyslali jsme naše Brand stylingové duo Petru & Věrku do světa – za americkými kolegy z CreativeMc v San Franciscu. Jejich mise byla úspěšná: zúčastnily se velkolepé TrunkShow, kde představily globální možnosti naší firmy, potkaly se s mezinárodními klienty a dodavateli jako RAINS nebo Marine Layer a posbíraly spoustu inspirace nejen na trendy reklamní produkty a branding, ale i samotné pořádání eventů. Dále využily cenný společný čas s americkým týmem pro utužení kolektivu a sdílení know-how skrze workshopy, školení a brainstormingy. Nakonec nechyběl ani volný den na objevování města a merche v amerických ulicích. Teď už jsou obě zpátky na značkách v marketingovém oddělení a s americkým pozitivním vibem, který za velkou louží načerpaly, se vrhají do dalších projektů s tuzemskými i globálními klienty.