EVENT REPORT z Merch Me Up! První merchová akce svého druhu a nekonečná dávka inspirace
První a největší merchová akce v ČR. U toho jsme rozhodně nemohli chybět! A tak jsme na Merch Me Up! spolu s agenturou Space Dog přinesli pořádnou nálož inspirace, talky s těmi nejlepšími na poli merche, ověřené dodavatele a rozdávačky s přesahem. Zajímá vás víc? Pak si s námi dejte ohlédnutí za povedenou akcí s top atmosférou. #MoreThanMerch

Bylo nebylo… První merch event v ČR
Když se spojí perfektní nápad, láska k merchi a parta nadšenců, nemůže vzniknout nic jiného než totální banger. Takže když nás Láďa Vašek z eventové agentury Space Dog oslovil, jestli bychom mu dělali parťáky na první offline akci věnované čistě merchi, naše odpověď zněla „We are in!"
S BFP jsem dělal už několik super merch kolekcí. Tak s kým jiným rozjíždět nový event než s prověřeným parťákem?
Ladislav Vašek, Space Dog
A tak se 22. 10. 2025, po měsících příprav, otevřely brány Kulturní radlické sportovny jakožto středobodu offline eventu Merch Me Up! Pod taktovkou agentury Space Dog a našeho Bontontfilm Promotions týmu se na jednom místě setkalo:
- více než 200 návštěvníků, kteří chtějí dělat merch jinak (díky vám za to!)
- 7 speakerů, co se nebáli nasdílet své merchové know-how z oblasti tech, gastronomie, extraligových sportovních klubů nebo přímo od nás z Bontonfilmu
- přes 10 dodavatelů a výrobců se svými hot news i dlouhodobými bestsellery
- a hlavně nekonečná dávka inspirace, jak proměnit obyčejné reklamní předměty na merch, co má smysl.
- Během dne se mohli návštěvníci akce zúčastnit i mini průzkumu a nasdílet s naším #BFP týmem své zkušenosti ohledně reklamního textilu a realizace firemního merche obecně. Zajímavé postřehy z dotazníků s váma rozhodně brzy nasdílíme (více info v článku).
Chyběli jste letos na téhle legendární akci? Nevadí, sepsali jsme pro vás to nejdůležitější tak, abyste o nic nepřišli!






CO VÁS V ČLÁNKU ČEKÁ?
- rekapitulace talků a naše Brand stylistka Věrka on stage
- aktuální trendy a kouzlo propojení digitalizace s customizací
- produktová inspirace z Merch marketu i našeho živého katalogu
- co se šustlo na eventu aneb fakt ještě existuje kvalitní dárek do pětistovky? (hot picks z akce, vaše odpovědi z dotazníků a další „aha momenty“ z celého dne)
- Bontonfilm uvádí... náš příběh a jak to teda s tím filmem a #BFP je
Náš cíl zněl jasně: inspirovat, sdílet, supportovat
Jako hlavní partner celé akce jsme cítili velkou zodpovědnost za to, jak a co budeme na eventu prezentovat. A tak jsme to vzali ve stylu nám vlastním – obstarat hlavní zdroj inspirace na kvalitní, originální i hravý merch. Ukázat vám nejnovější trendy i ostřílené bestsellery. A nabídnout pomocnou ruku, ať už se jedná o návrh, výrobu, strategii merche, e-storová řešení, kompletaci, rozesílku nebo skladování vašich reklamních předmětů. Tohle všechno totiž najdete i v rámci našeho 360° servisu.
Talky. Know-how. Nápady. Od těch nejlepších z oboru
Do horkého křesla na hlavní stage si v průběhu dne pozval organizátor a moderátor Láďa Vašek hned několik tváří českého merche, které ví, jak na to. Různé obory, odlišné přístupy i zkušenosti, ale jedno společné téma – jak tvořit kvalitní merch, který lidi baví. David Petříček tak mluvil o case study, kdy udělal z tech firmy jako Make tak trochu fashion brand. Petra Šorejsová a Michal Gálík z Footshopu se rozpovídali o tom, že merch = brand a jak přemýšlet v private label mindsetu. Peter Szamuhel z brněnského foodtrucku Būcheck naservíroval návod, jak i ze zdánlivě jednoduchého merche upéct symbol spojující celou komunitu. O extraligový talk se postarali Vojtěch Šišma z Football Mania / Sparty a Jakub Mačát ze Slavie, kteří prozradili své strategie na merch, co zaboduje – a to nejen ve světě sportu. A mezi hvězdami dne samozřejmě nechyběla ani naše Brand stylistka Věra Kratěna!
Hlavním tématem jejího talku byla otázka kvalitního merche vs. malého rozpočtu. Probrala nejčastější chyby i aktuální trendy. Na našem Bontonfilm merchi ukázala, že jasná strategie a koncepční pojetí je alfa a omega pro udržitelné a konzistentní budování firemního merchandisingu a že kvalitní, funkční a nápaditý merch se dá vytvořit i do pětistovky. Vypíchla best practices i top realizace z naší historie a rozpovídala se i o svém srdcovém projektu – svatebním merchi. Máte na Věrku jakékoliv otázky? Ozvěte se jí!
Rozhodovací paralýza a nejasné pravomoce – to lidem ve firmách krade čas na to, dělat kvalitní merch chytře a s nápadem. Obzvlášť v době Vánoc.
Věra Kratěna, Bontonfilm Promotions


Customizujte. Digitalizujte. Buďte trendy.
Společnými tématy všech speakerů byly trendy jako udržitelnost, kreativa, smysl pro detail, kvalita i to, jak vyřešit klasické „100 lidí – 100 chutí“. My v #BFP fandíme síle customizace a digitalizace.
Na poli smysluplného merche je digitalizace trendem číslo jedna. Firemní e-shopy přináší nové možnosti práce s reklamními předměty. Naším oblíbeným pomocníkem jsou krátkodobé pop-up story – s nimi si totiž každý jednoduše předem nakliká variantu, která mu sedne víc, a vyrobí se tak jen chtěné kousky pro natěšené majitele. My v Bontonfilmu dáváme touhle cestou na Vánoce vybrat nejen partnerům, ale i zaměstnancům. Zaměstnanci si mohli zvolit preferovanou barvu mikiny a partneři zase jeden ze tří designů svíčky nebo čokoládového PF přáníčka. Zároveň nám pop-up store pomáhá se sběrem aktuálních adres pro doručení dárků.
Digitální řešení přináší nejen úsporu času a rozpočtu, ale také vede ke custom přístupu. My s customizací v rámci Merch Me Up! eventu pracovali ještě na trochu jiném levelu, a to konkrétně u nových vysokogramážních plátěných tašek Stanley/Stella. Každý návštěvník mohl získat plátěnku s designem eventu a tu si pak na místě doladit podle svého gusta – výšivkou svých iniciálů, jména nebo jednoduchého hesla a cool nažehlovačkou různých barev a materiálů. Z eventu tak neodešla jediná stejná taška, ale desítky unikátů spojené se super zážitkem. Bavila tahle aktivita účastníky akce? Vzhledem k jejich postům na sociálních sítích tipujeme, že rozhodně ano ↓

Merch Market a parťáci, co s náma kopou za jeden (merch) tým
Kvalitní materiály. Poctivá výroba. Smysl pro detail. Příběh. Na tom nám při výrobě merche záleží nejvíc. Proto si pečlivě vybíráme produkty i partnery, se kterými dlouhodobě a s radostí spolupracujeme. Na eventu jste v rámci našeho stánku mohli omrknout novinky sezóny i inspiraci (nejen) na onboardingové balíčky nebo eventové rozdávačky. Co by to ale bylo za merch event, kdybychom s sebou nevzali i naše partnerské výrobce? Na Merch Me Up! jste se tak mohli osobně potkat hned s několika našimi srdcovými dodavateli. S nimi jsem si na každém stánku připravili pro návštěvníky nejen produktové inspirace, ale i zábavné aktivity za merch nebo nahlédnutí do výrobního procesu. A někteří za váma dorazili dokonce až z italsko-švýcarského pohraničí! #ProdirJeLáska

Stanley/Stella – firemní eko textil pro všechny generace
Belgická udržitelná značka, která nabízí vysoce kvalitní reklamní textil, moderní střihy i trendy barvy. Z jejich nabídky jsme pro event vybrali novinkový shopping bag s gramáží 400 g/m², uchy ve dvou délkách a vnitřní kapsou. Náš tým jsme pak oblékli do trendy košil Worker v relaxed střihu a dvou barevných variantách. Zjistěte o značce a její vizi víc!

Prodir – reklamní propisky, které nedáte z ruky
Švýcarský výrobce kvalitních a udržitelných propisek. Dlouholetá tradice, špičkový design, možnost QR kódu s měnitelným online prostředím a garance popsaných kilometrů jsou pro nás jasné odpovědi na všechna proč. A nejnovější výroční model s naším logem jste mohli během eventu ulovit na stánku i vy! Omrkněte další argumenty, proč vyměnit levné propisky za kvalitní Prodirky.

papelote – designové, chytré a udržitelné papírenské produkty
Česká papírenská značka a kreativní zakázkové studio s lokální a řemeslnou výrobou, u kterého pro vás rádi vybereme z top bestsellerových sešitů s logem nebo vytvoříme zápisník kompletně na míru. Malou ukázku v rozměru A6 jste mohli získat právě na Merch Me Up! Stejně tak jste si mohli na místě užít kreativní workshop s výrobou vlastního fotoalba. Máte zájem o papelote? Ozvěte se nám a pustíme se do výběru!
BRAND STYLING TIP
Jako další z ukázek customizace jsme na event Merch Me Up! přizvali event a fashion ilustrátorku Veroniku Zachovou, která na papelote zápisník tvořila živé ilustrace na míru přímo v místě akce. Propojili jsme tak firemní merch, customizaci a zábavnou aktivitu s art přesahem. Chystáte event nebo teambuilding a podobná aktivita by se vám líbila? Ozvěte se nám nebo přímo Verče a nezapomeňte zmínit heslo BFPMERCH, díky kterému na vás v případě spolupráce s Veru čeká malé překvapení.





Kartoons – originální firemní dárky a balení z kartonu, co dostal druhou šanci
Česká firma, která dává kartonu (s)nový rozměr. A to i v rámci merche. Originální vizitky, přáníčka, vylupovací ozdoby nebo dárkové a expediční krabice na míru pro vás zhotovíme přesně podle vašich požadavků. Na eventu jste mohli ulovit hravý vzorek jako důkaz. Nadchnula vás myšlenka? Dejte nám vědět a vymyslíme něco special i pro vaši značku!

Kříž – pro osobitý branding vašeho firemního textilu
Originální branding všeho druhu. Od výšivky klasické přes plastickou 3D až po nápadité labely nebo nažehlovačky. Svůj um vám na eventu předvedli mistři v oboru v rámci customizace Merch Me Up! tašek a podle vašich ohlasů to mělo úspěch. Chcete podobnou aktivitu i na své firemní akci nebo teambuildingu? Žádný problém, napište nám!

OtjasPrints – když se 3D tisk potká s hravými nápady na merch
Malá firma nadšenců do 3D tisku. Vznikla v Brně, operuje v Praze, s naší pomocí doručuje po celém světě. Z jejich práce jste mohli nahlédnout do výroby ikonických klíčenek inspirovaných merchem amerických motelů 60. let. Díky QR kódu na zadní straně jsme z nich jednoduše vytvořili cool vizitky pro náš tým. Chcete i vy merch z 3D tisku? Ozvěte se, zařídíme!
• Braasi, Ababu, Živina, Ferdinand nebo Cotton Garments
... další značky s příběhem a kvalitní výrobou z Česka i Slovenska, které jste mohli na eventu potkat. A my je pro vás do vašich merch kolekcí rádi zařadíme! Případně najdeme jiné alternativy na míru vašim firemním hodnotám nebo lokalitě. Vy tak ušetříte čas se sourcingem i samotnou exekucí realizace, a to se přece vyplatí :-)
CO SE ŠUSTLO NA EVENTU?
Co vás nejčastěji překvapilo?
Jaký kousek merche podle vašich reakcí vyhrál na plné čáře?
Zaujalo nás!
Bavilo nás!




Pozvánka do světa (Bonton)filmu
Ještě pořád se nás často ptáte, jak to vlastně s tím Bontonfilmem máme. A tak jsme chytli tuhle velkou merchovou příležitost „za pačesy“ a rozhodli se v přímém přenosu ukázat, zač je tomu loket. V rámci #BFP stánku jste se mohli potkat s našimi kolegy z filmových divizí, kteří vás zasvětili do všeho, co v Bontonfilmu umíme a děláme. Nechyběl popcorn, ukázky z filmů ani filmový merch. A jak to teda je?
V rámci jedné kanceláře se vám jako STUDIOS postaráme o to, aby se váš námět stal realitou. V DISTRIBUTION zase zařídíme, aby byl film uveden tak, jak má, a tam, kde má, tedy třeba na správných VOD platformách. A jako PROMOTIONS vám vytvoříme nejen kvalitní firemní (i filmový) merch, ale taky to klidně celé propojíme. Vaši značku totiž umíme dostat do světa filmu – skrze product placement nebo partnerství na míru. Zajímá vás víc? Ozvěte se nám a třeba vymyslíme, jak by i vaše firma mohla zazářit na filmovém plátně!

Nikdo není víc než tým
I tentokrát naše oblíbená hláška z (Bonton)filmu Děti Nagana vystihuje všechno. Prostě nikdo není víc než tým a zase jsme se v tom o kousek víc utvrdili. Takže díky, #BFP týme! ❤️ Za vaše nasazení před, během i po akci. Další velké díky posíláme našim filmovým kolegům z Bontonfilmu, protože i jejich zásluhou se nám podařilo poprvé v offlinu představit naši firmu jako jeden celek #MoreThanMerch. Za foto report z eventu děkujeme fotografovi Honzovi Nechvílemu. A neposlední obří děkujeme patří i Láďovi Vaškovi ze Space Dogu, bez kterého by tohle eventové poprvé vůbec nevzniklo. Díky, Láďo! Za super collab, sdílení nápadů i drive, který do toho oba naše týmy daly a vytvořily tak nezapomenutelnou premiéru pro svět českého merche. A jak u vás říkáte – arrivemerchi a snad brzy u dalšího projektu! :-)
Náš celý tým najdete i na LinkedInu, kde vám neuteče žádná nová inspirace.






SOUHRN
A je to. První a největší merchová událost v ČR je za náma. Doufáme, že naši misi inspirovat, edukovat a supportovat jsme splnili. A že jste si přímo z akce nebo alespoň z tohohle reportu odnesli slušnou dávku nápadů, jak dělat merch, co má smysl. Ještě jednou díky všem, kdo dorazili, vystoupili na hlavní stage a sdíleli své know-how, přivezli vám ukázat ty nejlepší produkty ze světa reklamních předmětů a taky hlavně #BFP a Space Dog týmu v čele s Láďou Vaškem! Bez nich by tohle merchové poprvé nikdy nevzniklo. A my už se těšíme na další výzvy, díky kterým bude na světě víc udržitelného merche, co neskončí v koši.






