Novinky v reklamních předmětech, udržitelnost, ESG + KATALOG NOVINEK

EVENT REPORT

CASE STUDY: Jak jsme si vytvořili funkční a kvalitní Bontonfilm merch

Věra Satránská
15.02.2023

Onboarding, rozdávačky i dárky pro zaměstnance a klienty v novém a jednotně. Zjistěte v dnešním článku, jak efektivně jsme tyhle projekty skloubili dohromady a proč je důležité tvořit merch postupně.

Chvilku nám to trvalo, ale už i my, kovářova kobyla, jsme si našli čas na vytvoření komplexní strategie, kterou v rámci služby Brand styling nabízíme. 

Celý rok 2022 jsme pracovali na vlastních merch základech, bez kterých se neobejdeme. Usadili jsme design a hodnoty, které chceme, aby náš merch splňoval, zpracovali jsme si vize, protože Bontonfilm je brand tří divizí, kde každá má jiné potřeby. 

Podívejte se s námi co všechno jsme v minulém roce pro naši značku stihli vytvořit a inspirujte se pro váš vlastní brand. Protože inspirovat vás, je jednou z našich hlavních PROMOTIONS hodnot. Chceme vám tak i naším Bontonfilm merchem představovat nápady a aktuální trendy ve světě reklamních předmětů.

Kde všude můžete překvapit kvalitním firemním merchem?

Kde všude můžete překvapit kvalitním firemním merchem? Reklamní předměty mají významné postavení v marketingové strategii, HR i B2B. Vytváří fyzickou podobu brandu. Můžete je využít jak při náboru nových zaměstnanců, tak jako dárek pro stávající či potenciální klienty, zákazníky nebo partnery, při podpoře vaší kampaněi na firemní eventy a veletrhy. Příležitostí je mnoho. A pokud jich správně využijete, vytvoříte tak u cílové skupiny dojem, na který se nezapomíná a vaše investice bude zhodnocena. 

Denně vidíme, že merch a firemní dárky umí stmelovat zaměstnance uvnitř firmy, dotváří firemní kulturu, podporuje kreativitu, vztah ke značce a brand awareness. 

Postupujte strategicky a vyhněte se plýtvání

Pokud potřebujete kvalitní, konzistentní a funkční merch, je třeba postupovat strategicky a postupně stavět pevné základy. Merch by měl být nápaditý, působit v souladu s hodnotami značky, odrážet firemní kulturu a především by měl dávat smysl.Proto jsme si na základě našeho Brand styling konceptu vydefinovali Bontonfilm merch příležitosti a zvolili priority pro rok 2022.

Naše priority v interním merchi pro rok 2022

  • onboarding balíčky
  • příležitostné rozdávačky
  • celoroční dárky pro VIP klienty
  • vánoční dárky pro zaměstnance a partnery

Dali jsme dohromady hned několik produktů vybraných z aktuálních trendů našich oblíbených značek a vytvořili kombinace, které se navzájem doplňují. Vybírali jsme praktické, pohodlné a stylové produkty. Jednoduše ty, které je radost používat. Na zbytečnosti u nás v kancelářích totiž není místo a v těch vašich podle našich zkušeností také ne.

(Bontonfilm merch vize)
(Bontonfilm merch vize)

Jaký firemní merch jsme si vytvořili?

Nejprve jsme vytvořili základní grafické prvky pro náš merch tak, aby jasně říkal – film, zábava, originalita a příběh. Ty totiž patří mezi hodnoty Bontonfilmu a pro merch jsme je vyhodnotili jako klíčové. Poté jsme začali postupně vzorkovat, vyrábět a aplikovat merch do každodenního chodu naší firmy. Naším hlavním požadavkem bylo, aby se předměty daly používat po celý rok, ideálně uvnitř firmy i venku a pro více příležitostí. A to se nám povedlo!

Vytvořili jsme základní pyramidu vhodných produktů v různých designových variantách, které jsou natolik flexibilní, že na ně lze navazovat a zároveň si v nich každý najde to své.

Je pro nás důležitá udržitelnost a maximálně efektivní výroba. Proto se vždy snažíme najít takové produkty, které jsou ekologické nebo lokální a využíváme moderní způsoby pro práci s merchem jako jsou online platformy.

Filmový onboarding

Welcome kit nebo onboarding balíček je u nás sada produktů, která z každého nováčka okamžitě udělá, jak s radostí říkáme, Bontonfilmáka a provede ho prvními měsíci u nás ve firmě. Dali jsme si záležet na kvalitě, nápaditosti i balení, aby rozbalování bylo zážitkem a nováček postupně odhaloval myšlenku a hravost Bontonfilmu.

Welcome balíček obsahuje: 

🎬Lanyard neboli klíčenku na krk na vstupní kartu

🎬A5 samolepek s interními hláškami a s QR kódem směrujícím na náš web

🎬Kvalitní a udržitelnou propisku švýcarské Prodir

🎬Originální dřevěné tužky vyrobené v Česku

🎬Tenký zápisník “Bontonfilm uvádí”

VĚDĚLI JSTE?

Společnost INC ve své studii potvrdila, že zaměstnanci, kteří se cítí být ihned přijatí do kolektivu, se více orientují na efektivitu práce a mají o 87 % vyšší pravděpodobnost dlouhodobého působení ve firmě. Pokud řešíte fluktuaci nebo chcete zapracovat na svém onboarding procesu, správně zvolený merch je něco, co vám může pomoci. 

Dárek po zkušební době

Po zaučení naši noví kolegové dostávají jako odměnu další kousek firemního merche, který je součástí naší firemní kultury. Po skončení zkušební doby se mohou těšit na tolik oblíbený zápisník Moleskine, který je stálicí už stovky let (využíval ho například mistr Picasso). My jsme zvolili atypický formát a měkké desky, které mu dodávají nový vítr a podporují kreativní práci a tvůrčí myšlenky. Grafika tón v tónu s “Have a nice film” a “To be Continued” působí neformálně, zároveň ale velmi kvalitně a luxusně. Má vtip, snadno se personalizuje samolepkami a dnes už nechybí na žádné interní schůzce ani na pracovním stole.

Moleskine jako VIP firemní dárek pro lokální i mezinárodní partnery

Tento Moleskine zápisník máme připravený i pro naše VIP partnery. Díky claimu v angličtině je vhodný jak pro ty lokální, tak i pro naše mezinárodní obchodní partnery, jako je třeba Netflix. Navíc jsme zůstali konzistentní na více úrovních našich merch příležitostí a zároveň jsme snížili náklady na výrobu. U tisku a výroby čehokoliv totiž platí, že čím více kusů vytvoříte, tím výhodněji nakoupíte.

Onboarding balíček byl super překvapením, které na mě první den čekalo na stole. Něco podobného jsem dostal naposledy před 10 lety, ale to se kvalitou a nápadem nedá srovnávat.  A Moleskine? Ten byl prostě skvělý, ten se mi líbil moc.

Reklamní předměty s logem na offline akce jako rozdávačky

Volba reklamních produktů, které rozdávat na různých školeních, konferencích, workshopech a jiných akcích, je vždycky oříšek. Pro letošní rok jsme využili drobné produkty z našeho onboarding balíčku – samolepky, klíčenky na krk a obyčejné tužky s blokem. Tyto promo předměty máme v plánu měnit podle trendů tak, abychom při opakovaných eventech ukázali pokaždé něco nového.

Firemní vánoční dárky

Hlavním tématem roku 2022 pro nás bylo zefektivnit řešení vánočních dárků jak pro zaměstnance, tak pro partnery. 

Pro kolegy jsme vypustili první kousek firemního textilu v podobě Mikiny do kina! Vybrali jsme univerzální střih mikiny Roller od naší značky Stanley/Stella, která nabízí recyklované a BIO materiály s certifikací GOTs ve dvou barvách – modré a červené. Protože jsme chtěli dát kolegům na výběr a snadno zjistit zájem i velikosti, spustili jsme v říjnu pop-up store. Online si každý zvolil a objednal velikost i barvu podle svého. Protože ale šlo o vánoční dárek, chtěli jsme zanechat trochu překvapení, a tak jsem neodtajnili branding. Ten zaměstnance překvapil až pod stromečkem. 

Firemní Vánoce se tak díky těmto dárkům nesly v duchu překvapení, radosti, zábavy a společných fotek na sociálních sítích. Mikiny jsme společně vytáhli i na projekci nového Avatara v IMAXU, což byla neskutečná satisfakce. Největší radost nám však dělá to, že v nich kolegové rádi chodí do práce. I ti, do kterých bychom to před rokem neřekli.

Firemní vánoční dárky pro partnery

O Vánocích by se ale nemělo zapomínat ani na obchodní partnery. Ti od nás mikinu do kina sice nedostali, ale vymysleli jsme jim úplně nový koncept, na který se u nás mohou o Vánocích těšit. Každý rok jiný dárek, který vzniká ve spojení s mladými umělci, které chceme podpořit. 

Letos jsem se spojili s talentovanou ANNOU VONDRÁČKOVOU, která pro nás vytvořila tři naprosto dokonalé limitované designy svíček. Jasně ukazovali brandové barvy všech tří divizí, zároveň byly hravé a atraktivní. 

Designy vycházeli ze 3 populárních filmových žánrů

  • česká upocená erotika
  • akční řežba
  • víkendová oddychovka.

A protože adresátů jsme měli více než 500, potřebovali jsme proces zjednodušit, zautomatizovat a vytvořit ho co nejvíce udržitelný, proto jsme i pro partnery vytvořili POP-UP STORE.

POP UP STORE PLUS ONLINE ŘEŠENÍ NA MÍRU

POP-UP STORE PLUS je krátkodobý e-shop, kde si naši klienti mohli vybrat svíčku a zvolit adresu doručení. Dárek mohli i odmítnout a přijmout naši online pozvánku na prosincové Charitativní vánoční trhy, které jsme pořádali s nadací ACT FOR OTHERS. Společně jsme se tedy mohli i potkat a přispět na podporu nemohoucích v obci Neratov v Orlických horách

Jsme rádi, že můžeme říct, že nový koncept řešení vánočních dárků pro partnery se povedl. Anička díky nám získala klienta a my jsme měli pozitivní ohlasy od našich partnerů.” Petra Mihalovicsová, Account Director and Brand styling specialist

NÁŠ TIP

Vytvořte více variant firemních dárků a dejte svým zaměstnancům a partnerům možnost výběru. Práci s tím vám zaručeně usnadní firemní e-shop, do kterého se váš tým jednoduše přihlásí a každý si jednotlivě z pohodlí domova vybere jen to, co skutečně využije.

Proč zkusit e-shopové řešení na vánoční dárky?

🎄Díky online řešení a automatizaci, jsme měli už 1. prosince hotovo. Jistota, že všichni partneři dostanou dárek pod stromeček včas, byla k nezaplacení.

🎄Náš externí sklad nám uvolnil ruce.

🎄Práce s kompletací balíčků, odesíláním a také riziko, že se přes všechny vánoční dárky nevejdeme do kanceláří, to vše zmizelo. 

🎄Digitalizace pomocí e-shopového řešení navýšila úspěšnost doručení vánočních dárků oproti předešlému roku 2021 o 60 %. Kurýři doručovali úspěšně hned napoprvé, žádné dárky se nám nevracely.

🎄Nevznikly nám tedy žádné vícenáklady za dopravu a ani jsem nezatěžovali životní prostředí víc než je nutné.

NÁŠ TIP

Všimněte si, že do sebe všechny naše firemní produkty hladce zapadají. Udržují si stejný styl, barvy i myšlenku. Sjednocenost je alfou a omegou firemního merche. Rádi ji pomůžeme i vám.

Úspěšná mise pro rok 2022 

Nastavené priority jsme v roce 2022 zvládli vyřešit. Máme základ pro vlastní firemní merch. Efekt naší práce a správný výběr produktů nyní pociťujeme na vlastní kůži a naše zaměstnance a partnery baví. Letos budujeme a posouváme merch zase o kousek dál. Postupně a systematicky. Vy se tak můžete těšit, s čím přijdeme.

Se stejnou radostí se postaráme i o váš firemní merch a reklamní předměty od A až do Z. Pomůžeme vám, krůček po krůčku, usnadnit práci s reklamními předměty a firemním merchem.

S čím vám umíme poradit?

Zkonzultujeme s vámi možnosti pro vaše brandované reklamní předměty, které budou v souladu s brandem, hodnotami i budgetem vaší firmy.
Společně vašemu merchi vytvoříme priority a zvolíme vhodnou strategii, podle které budeme postupovat. 
Uděláme designové návrhy a zajistíme vhodné materiály. 
Zrealizujeme výrobu. 
Postaráme se o skladování i distribuci v Evropě nebo USA.
Vytvoříme pro vaše zaměstnance a obchodní partnery dočasný online pop-up store nebo dlouhodobý e-shop na míru. 
Pohlídáme distribuci i zásoby.  
Budeme vás zásobovat novinkami a trendy v oblasti firemních dárků a merche po celý rok. 

Je to přesně to, co potřebujete? Spojte se s námi. Rádi se s vámi probereme ty nejlepší možnosti pro vaši značku.

MÁME BONTONFILM MERCH 

Kovářova kobyla nechodí bosa a tak už i my máme svůj firemní merch a stavíme ho postupně, od základů s jasnou vizí a podle pravidel naší Brand stylingové strategie. Zjistěte co jsme stihli zrealizovat v roce 2022.

  • Vize merche - Merch vymýšlíme tak, aby měl koncept a smysl. Podporoval brand, odrážel a rozvíjel firemní kulturu a byl vidět tam, kde má. Máme jasně definované hodnoty, které musí splňovat. A tohle všechno reflektujeme při výběru každoho produktu, protože jedině tak, nebudeme vyrábět něco, co skončí v koši.
  • Priority pro rok 2022 - Nápadů a možností, kde firemní a promo předměty můžeme využít je mnoho. Proto je důležité si vybrat priority a soustředit se pouze na ně. Nás nejvíce pálili vánoční dárky, onboarding.
  • Filmový onboarding - Od prvního dne správným Bontonfilmákem. Přívítání v zákulisí zábavní společnosti s balíčkem, který obsahuje MUST HAVE pro první měsíce v Bontonfilmu.
  • Dárek po zkušební době - Úspěšný onboarding je potřeba oslavit a my rozdáváme filmový dárek, který každý náš nový kolega využije na 100%
  • Dárek pro VIP partnery - Využívat vyrobené produkty pro více příležitostí je klíčem k udržitelnosti. Zápisník Moleskine je ideální produktem, který využíváme naplno.
  • Filmové rozdávačky - Eventy, workshopy a filmové premiéry. Příležitosti, kdy se hodí mít drobnosti, které pomáhají brandu k zapamatování. 
  • Vánoční dárky pro zaměstnance - Na Vánoce jsme chtěli překvapit kolegy firemním textilem, a tak vznikla MINIKA DO KINA. Správnou velikost a barvu si všichni vybírali na interním e-shopu.
  • Vánoční dárky pro partnery - Firemní dárky pro 500 partnerů? Často noční můra, ale pro nás už ne. Vytvořili jsem funkční model, projekt pro mladé umělce a zautomatizovali jsem celý proces díky e-shopu a externí expedici.
  • Online řešení na míru - Jak a v čem nám online platformy při práci s merchem pomáhají? Jak nám šetří práci, čas, peníze a životní prostředí? 
  • Úspěšná mise - Na závěr všeho máme dobrý pocit z povedených projektů. Ze správně investovaných peněz.

Mrkněte se na celý projekt a fotky v dnešním článku.

Číst více

PRODIR: Jak využít potenciál firemní propisky na maximum?

PRODIR: Jak využít potenciál firemní propisky na maximum?

V Prodir promýšlí výrobu reklamních předmětů do posledního detailu a stejně jako pro nás, je pro ně zásadní hodnota produktu, kvalita a udržitelnost. Zjistěte, jaké jsou trendy v materiálech a jak vybrat skvělou propisku.

Iveta Horynová
28/05/2024
Event report 3: Novinky, udržitelnost a budoucnost reklamních předmětů

Event report 3: Novinky, udržitelnost a budoucnost reklamních předmětů

Třetí event. Třetí dávka inspirace. Tři speakeři a jasný plán pro firemní merch v roce 2024. Nestihli jste dorazit? Produktové novinky, informace o směrnici ESG i pohled na budoucnost a strategickou práci s merchem a reklamními předměty najdete v dnešním článku.

Věra Satránská
18/03/2024
Top 8 světových trendů, které rozhýbou merch a reklamní předměty v roce 2024

Top 8 světových trendů, které rozhýbou merch a reklamní předměty v roce 2024

Buďte napřed s Top 8 trendy, které naši brand stylisti předpovídají ve světě reklamních předmětů pro rok 2024. Naši kolegové v San Franciscu provedli důkladný výzkum změn ve firemní kultuře, ekonomice, módě a designu, abychom vytvořili tyto prognózy.

Mira Peterson
přeloženo pomocí AI z webu creativemc.com
18/01/2024

Kontaktujte nás

Máte nápad, který chcete realizovat?

Ať už je váš požadavek do detailu promyšlený, nebo máte pouze mlhavou představu, povězte nám o tom. Neprodleně se vám ozveme a vymyslíme pro vás vhodné řešení.

Odesláním formuláře udělujete souhlas se zpracováním osobních údajů.