Novinky v reklamních předmětech, udržitelnost, ESG + KATALOG NOVINEK

EVENT REPORT

O Stanley/Stella: #2 Udržitelnost a certifikace firemního textilu

Iveta Horynová
16/10/2023

Stanley/Stella se otevřeně hlásí k odpovědnosti za ochranu půdy, vody a vzduchu. Komplexně přemýšlí nad celým výrobním procesem v kontextu udržitelnosti a kvality materiálů. Zjistěte více o našem oblíbeném dodavateli reklamního textilu a nejvyšších certifikacích textilního průmyslu, které je možné získat.

Konkrétní kroky pro udržitelnou výrobu

Od získávání surovin až po spolupráci s distributory značky se snaží Stanley/Stella myslet udržitelně a vyhnout se negativnímu dopadu na naši planetu. Vybrali jsme pro vás pár hlavních důvodů, proč pro udržitelný firemní textil doporučujeme Stanley/Stella.

  • Stanley/Stella pro výrobu vybírá ty nejekologičtější raw materiály, které jsou na trhu k dispozici.
  • Spolupracuje s moderními továrnami, které podporují ochranu životního prostředí i přírodních zdrojů a záleží jim na Fair Trade podmínkách pro jejich zaměstnance.
  • Stejně jako pro výrobu volí Stanley/Stella pečlivě i partnery, kteří nabízí eko-friendly přepravu a skladování.
  • Dlouhodobou snahu o udržitelné podnikání potvrzuje i certifikace GOTS, celosvětově uznávaná jako nejvyšší standard ve výrobě, zpracování a potisku textilu.

Proč je GOTS certifikace tak zásadní?

Aby produkty Stanley/Stella získaly certifikát GOTS (Global Organic Textile Sandard), bylo třeba zohlednit každou výrobní část v procesu zpracování. Od pěstování základních surovin pro textil, přes výrobu až po distribuci a potisk. Jde o certifikaci světově uznávanou jako nejvyšší standard výroby, zpracování, výroby a potisku textilu. Pro její získání je nutné dodržet i etické stránky výroby v souladu s Fair Trade. To vše Stanley/Stella splňuje na jedničku, a proto jsme si ji zvolili do našeho portfolia. 

Vědomý výběr vhodných materiálů pro reklamní textil je základ

Stanley/Stella a 100% organická bavlna = perfect match. Víte ale, jaký je rozdíl mezi organickou a konvenční bavlnou a jak se která pěstuje? Organická bavlna je vypěstována ze semínek, která nebyla geneticky modifikována (bez GMO) a je pěstována bez použití chemických pesticidů a hnojiv. Její pěstování zajišťuje, že do půdy nebo do vodních zdrojů neproniknou žádné škodlivé chemikálie. Voda použitá při ekologickém zemědělství může být znovu použita, a tak se bezpečně vrátí zpět do půdy, řek, jezer nebo moří. 

Proč je organická bavlna lepší než ta konvenční?

  • Snižuje až o 26% pravděpodobnost eroze půdy.
  • Oproti klasické bavlně má až o 46% menší vliv na globální oteplování.
  • Omezuje vliv kyselin na půdu a vodu, až o 70%.
  • V porovnání s klasickou bavlnou spotřebovává o 91% méně vody.

Koncept cirkulární ekonomiky jako cesta k přírodě

Stanley/Stella se snaží efektivně nakládat i s výrobním odpadem. Využívají tzv. cirkulární obchodní modely, jejichž ideou je nastolit win-win situaci, kdy každá ze stran dává i dostává – jak příroda, tak podnikatel. Materiály jako recyklovaná bavlna, nylon i polyester v tom hrají klíčovou roli. Recyklovaný polyester je například vyroben z použitých PET lahví.

Boj s plastovým odpadem se stal jednou z hlavních ekologických výzev naší doby – celosvětově ročně skončí v oceánech asi 9,5 milionu tun plastů, většina z nich po jednom použití. Jsme rádi, že můžeme v tomto boji odběrem textilu od Stanley/Stella pomoci. 

Recyklace jako cestu k úspěchu

Ještě před začátkem výroby reklamního textilu je dobré promyslet si veškeré ekologické principy, sociální podmínky i množství a složení použitých chemických látek. Cílem certifikace Global Recycled  Standard (GRS), kterou mají všechny materiály produktů Stanley/Stella v našem portfoliu, je zvýšit používání recyklovaných materiálů ve výrobcích a omezit nebo odstranit škodlivé dopady výroby. Udržitelnému počínání se věnuje několik týmů Stanley/Stella po celém světě. I proto je jednou z našich nejoblíbenějších značek pro výrobu firemního merche.

SHRNUTÍ

Spolupráci se Stanley/Stella jsme zvolili nejen na základě kvality finálního produktu, ale také proto, že se zajímají o to, jak ovlivňuje oděvní průmysl životní prostředí. Pečlivou volbou materiálů, jako je recyklovaná bavlna nebo recyklovaný polyester podporují cirkulární model obchodování a certifikací jako PETA zdůrazňují jejich ohleduplnost vůči lidem, zvířatům i přírodě.

Číst více

Event report 3: Novinky, udržitelnost a budoucnost reklamních předmětů

Event report 3: Novinky, udržitelnost a budoucnost reklamních předmětů

Třetí event. Třetí dávka inspirace. Tři speakeři a jasný plán pro firemní merch v roce 2024. Nestihli jste dorazit? Produktové novinky, informace o směrnici ESG i pohled na budoucnost a strategickou práci s merchem a reklamními předměty najdete v dnešním článku.

Věra Satránská
18/03/2024
Top 8 světových trendů, které rozhýbou merch a reklamní předměty v roce 2024

Top 8 světových trendů, které rozhýbou merch a reklamní předměty v roce 2024

Buďte napřed s Top 8 trendy, které naši brand stylisti předpovídají ve světě reklamních předmětů pro rok 2024. Naši kolegové v San Franciscu provedli důkladný výzkum změn ve firemní kultuře, ekonomice, módě a designu, abychom vytvořili tyto prognózy.

Mira Peterson
přeloženo pomocí AI z webu creativemc.com
18/01/2024

Kontaktujte nás

Máte nápad, který chcete realizovat?

Ať už je váš požadavek do detailu promyšlený, nebo máte pouze mlhavou představu, povězte nám o tom. Neprodleně se vám ozveme a vymyslíme pro vás vhodné řešení.

Odesláním formuláře udělujete souhlas se zpracováním osobních údajů.