Předpověď světových trendů v roce 2023
Objevte novou inspiraci pro váš firemní merch na rok 2023 ve světových trendech, které jsme připravili s kolegy z amerického CreativeMC. Prozkoumali jsme za vás trendy v oblasti ekonomiky i firemní kultury a vyzpovídali náš mezinárodní tým. Vzniklo tak 8 jedinečných předpovědí pro nový rok.

Světové trendy pro firemní merch
Glenna Patton, naše marketingová ředitelka v americkém CreativeMC, připravila se svým týmem článek o 8 světových trendech, které budou ovlivňovat firemní merch v roce 2023. Společně s pražským týmem jsme pro vás článek přeložili a doplnili ho o poznatky z Evropy a přidali i lokální produktové galerie. Nechte se inspirovat a využijte globální rozhled pro vaši značku.
#1 Udržitelně bez kompromisů
Díky bezprecedentním inovacím v produktových materiálech a designu dosáhne ekologický aspekt v tomto odvětví v roce 2023 historického maxima. Ekologizace již nevyžaduje obětování stylu, pohodlí ani funkčnosti. V USA designově pokrokové značky jako Paravel (cestovní tašky a doplňky), Aparso (outdoorové oblečení), Marine Layer (streetwear) a CORKCICLE® (lahve na pití) a Evropě Stanley/Stella (firemní textil), Equa (drinkware) nebo produkty kolekce Impact (cestování tašky, textil, zápisníky aj.) nabízejí rozsáhlé možnosti šetrné k životnímu prostředí, které jsou navíc i tááák elegantní.
Eko věci by tak v roce 2023 měly od firem dostat velkou zelenou.

V uplynulých 5 měsících jsme zpracovali 125 eco-friendly objednávek. To je 10 krát více než minulý rok. Chování našich klientů mluví za vše: udržitelnost už není jen malým bonusem. Stává se z ní nutnost.”
Kaeli Tapnio, Brand stylist asisstant, CreativeMC
Jak vypadá další úroveň udržitelnosti ve firemním merchi v roce 2023? Rozhodně vznikne ještě více dodavatelských firem a projektů zabývajících se životním prostředím. Například značka Thousand Fell, se kterou CreativeMC spolupracuje, vytvořila první udržitelné tenisky, které jsou určeny ještě k následné 100% recyklaci. Další módní streetwearová značka z našeho amerického portfolia dodavatelů, Richer Poorer, propaguje nejen své úsilí o transparentnost dodavatelského řetězce, ale také věnuje 1 % ze zisku na ekologické účely organizaci 1 % for the Planet. Evropská značka Stanley/Stella mimo jiné přichází s kolekcemi textilu, které jsou vytvořené z odřezků použitého materiálu a značka Impact věnuje 2% ze svého zisku neziskovce water.org. Přesně tohle jsou ty příběhy a přesahy, které budou letos rozhodovat při výběru firemního merche či dárků pro zaměstnance.




#2 Hodnoty zaměstnanců a hlas komunit
Po Velké rezignaci, která začala rokem 2021, je vidět výrazný posun ve vztahu zaměstnanců vůči zaměstnavatelům, kteří se snaží nabírat a udržet si talentované pracovníky. Ti v roce 2022 požadovali, aby korporace zaujaly lepší postoj k otázkám sociální spravedlnosti a zejména k těm, které mají dopad na nedostatečně zastoupené komunity v jejich organizacích. Včetně BIPOC, AAPI, LGBTQ a žen.
Firemní psycholožka Angela Howard upozorňuje na průzkum generace Z a mileniálů provedený v roce 2022 společnosti Deloitte, který zjistil, že téměř dva z pěti uchazečů uvedli, že práci odmítli, protože se neslučovala s jejich hodnotami. Tato psycholožka také poznamenala, že zaměstnanci, kteří jsou spokojeni s postojem firmy k sociálním otázkám, s větší pravděpodobností zůstanou ve společnosti 5 let nebo i více.

Tyto změny ve společnosti a firemních kulturách ovlivní priority klientů i co se týká merche. Očekáváme více poptávek po produktech od značek, které vedou ženy, lidé různých barev pleti a další nedostatečně zastoupené skupiny.” Mena Trigueros, Senior brand stylist CreativeMC