ROZHOVOR: David Petříček z Productboardu o firemním merchi a e-shopu
V pilotním díle seriálu #rozhovorysvami o firemním merchi a brandu s Davidem Petříčkem, Workplace Experience Leadem z Productboard.
![](/Resizer/img.ashx?src=/root/content/blog/2021/bontonfilm-promotions-dodavatel-reklamnich-predmetu-pride-rozhovor-blog.jpg&t=21)
![](/Resizer/img.ashx?src=/root/content/blog/bontonfilm-promotions-productboard-dodavatel-reklamnich-predmetu-blog-rozhovor-zkusenosti-david-petricek.jpg&t=21)
![](/Resizer/img.ashx?src=/root/content/blog/2021/bontonfilm-promotions_dodavatel-reklamnich-predmetu_blog_productboard_rozhovor_new-hire-set.jpg&t=21)
![](/Resizer/img.ashx?src=/root/content/blog/dsc_3576-1-44.jpg&t=21)
Davide, máte neuvěřitelně různorodý pracovní background. Jak jste se vlastně dostal k práci v Productboard ?
To je pravda. V osmnácti jsem začal pracovat pro ČSA a potom jsem několik let létal. Hodně jsem cestoval a má práce se vždy nějak týkala hospitality segmentu. Zlomové pro mne bylo jaro v roce 2013, kdy jsem nastoupil jako Concierge do hotelu Corinthia v Praze.
Aha concierge. Ten, který pro hotelové hosty zařizuje cokoliv, kdykoliv?
Ano přesně tak. Concierge je nejlepší přítel cestovatele a mistr pohostinství. Mluví mnoha jazyky, zná cizí kultury a je schopen komunikovat s každým. Kromě toho je profesionálním poradcem v oblasti obchodu, kultury a osobním důvěrníkem. Umí naplánovat den, zajistit prohlídky památek, setkání nebo nakupování jakéhokoli druhu a mnoho dalšího. Tato práce mne neskutečně bavila, po čase jsem i se svojí společnicí začal školit a připravovat concierge pro jiné hotely.
Jak se vaší profese ale dotkla koronakrize?
Koronakrize celý segment hospitality v podstatě ukončila, totálně ochromila. A já jsem si musel položit otázku, kam se vydat dál. Zkusil jsem Productboard a byl to prostě match.
Co přesně máte v Productboard na starosti? Po pravdě mne pozice Workplace Experience Lead moc neříká…
Má pozice je takový kočkopes . Od facility management, hapiness management, office management a mnoho mnoho dalšího. Starám se o lidi a snažím se pro ně dělat nevšední věci tak, aby byli ve firmě co nejspokojenější. Pro představu mám na starosti přes třista zaměstnanců se 33 národnostmi.
![](/Resizer/img.ashx?src=/root/content/blog/bontonfilm-promotions-dodavatel-reklmanich-predmetu-blog-rozhovor-productboard.jpeg&t=21)
Jaké brandované dárky vybíráte do vaše eshopu? Co je pro vás důležité při výběru?
Primární je pro mne kvalita a příběh. Všechen swag vzorkujeme, než jde do výroby. Chci, aby například reklamní textil byl co nejpohodlnější a aby se i po 10 vypráních dal nosit ven, a nejen v zimě do postele. A to platí nejen pro reklamní trička a mikiny.
Chceme prostě špičkový firemní merch, který je cool a naši lidé jsou hrdí na to, že jej můžou nosit, nebo předávat jako dárky. Zároveň mi záleží na podpoře českých značek a produktů. Zmíním se o tom, že bychom chtěli nějaký český výrobek s příběhem a lidi z BFP zařídí kontakty, vzorky, návrhy. Nedávno jsme se tak domluvili na exkluzivní edici designových batohů Braasi, což je rodinná firma, která vyrábí stylové batohy z kvalitních materiálů pocházejících převážně z Česka.
Těší mne představa, že takové exkluzivní výrobky budou nosit moji kolegové po celém světě a můj tým tak má možnost pomáhat šíření dobrého jména českých značek.
![](/Resizer/img.ashx?src=/root/content/blog/bontonfilm-promotions-dodavatel-reklamnich-predmetu-blog-productboard.jpg&t=21)
Proč jste se rozhodli, že půjdete do e-shopu s firemním merchem a s čím shop od Bontonfilm Promotions pomáhá, jak vám usnadňuje práci?
Jak už jsem zmínil, máme přes 300 zaměstnanců v několika zemích světa. Jsou na náš firemní merch hrdí, rádi jej nosí a my jim firemní reklamní předměty zároveň dáváme jako bonus – zaměstnaneckou výhodu. Navíc tím, že jsou naši lidé vidět například ve firemních mikinách s logem budujeme povědomí o značce. Prostě win win.
Pro mne je hodně důležité dostat merch přesně tam, kam potřebuji, bez toho abych se musel zabývat podrobnostmi kolem skladování, balení a doručení. Potřebujeme ale nejen globální distribuci.
Díky velké diverzifikaci našich zaměstnanců potřebujeme také, aby náš firemní merch byl co nejflexibilnější. Tedy potřebujeme, aby měli svobodu v rozhodování v tom, co si pořídí, v jaké barvě, stylu, velikosti. A to všechno je s firemním e-shopem jednoduché.
Zároveň mne baví i přesah do udržitelnosti našeho swagu.Nezahlcujeme zaměstnance věcmi, které nechtějí. Optimalizujeme náklady. Firma neustále roste a s ní i požadavky na reklamní předměty.
Nemůžeme si dovolit někde skladovat ležáky, které nikdo nevyužívá. E-shopem jsme se zbavili činností, které prostě nechceme a nemáme čas řešit. A čas, který bychom strávili na administraci, počítání, skladování, atp. věnujeme tomu, abychom vytvářeli ty nejvíc cool produkty, které naši zaměstnanci chtějí.
Kdybyste mohli, chtěli byste svůj firemní e-shop nějak změnit, upravit? Jak jste s ním vlastně spokojeni?
Jsme velmi spokojeni. Jediné, co budeme teď měnit, je vlastně rozšíření celého shopu.
Ten současný nám už nestačí, je pro naše potřeby příliš jednoduchý. Chtěli bychom do e-shopu přidat sekce pro oslavy narozenin, výročí ve firmě. Tedy daný zaměstnanec/oslavenec dostane svůj přístup a bude si moci na e-shopu vybrat svůj dárek. Zároveň připravujeme i další část, kterou bude moci využívat náš sales tým.
![](/Resizer/img.ashx?src=/root/content/firemni%20e-shopy/bontonfilm-promotions_dodavatel-reklamnich-predmetu_firemni-eshopy_eshop-na-miru_2.jpg&t=21)
Jaký je v současnosti nejoblíbenější produkt z vašeho firemního e-shopu a máte pro nás tip na ten nejlepší vánoční firemní dárek?
Netroufám si říci, co je nejoblíbenější dárek. Všechny vybíráme s pečlivostí a jsou oblíbené. Možná bych vypíchnul nejnovější kolekci Pride, která má takový úspěch, že za kolegy chodí i jejich přátelé, rodina a ptají se, kde by mohli tenhle firemní merch koupit. 😊
Co se týká Vánoc. Já bych přemýšlel o nějakých zajímavých reklamních předmětech na zimu. Péřovka, rukavice, čepice. Všechno praktické, z udržitelných materiálů a ideálně vyrobené nějakou českou řemeslnou firmou.