Jak jsme pomohli společnosti Meta přenést svůj swag i za oceán
Tým Oculus z tzv. Reality Labs společnosti Meta potřeboval pomoc při expanzi svého interního merch programu z USA do Evropy. Věděli jsem jak na to.
Jak projekt vznikl?
Součástí Meta Reality Labs je specifický byznys, který spojuje tým špičkových výzkumníků, vývojářů a inženýrů, kteří vytváří budoucnost rozšířené a virtuální reality. Jejich prvním produktem byla náhlavní souprava pro virtuální realitu Oculus. A právě pro tým Oculus kolegové z CreativeMC tvořili firemní merch v USA. Společně jsme pomocí interních e-shopů a mezinárodního dosahu našich týmů zvládli obstarat expanzi firemního merche Meta na více kontinentů.
Jaký byl cíl tohoto projektu?
Zachovat konzistenci, kvalitu produktu a jednotnou organizaci firemního merche na mezinárodní úrovni skrze jeden interní e-shopu s věrnostním programem pro zaměstnance, kteří si online pomocí nasbíraných bodů vybírají firemní merch. Cílem také bylo správně nastavit logistiku distribuce, regionální online objednávání produktů a snížení nákladů na dopravu.
Jakým výzvám jsme čelili v průběhu projektu?
Bylo potřeba vytvořit interní e-shop, který se spravuje centrálně z USA, ale je možné do něho vstupovat regionálně, upravovat dle potřeb a skladových zásob v konkrétních lokacích. Na e-shop jsou totiž navázané oba naše sklady, a to americký v Sacramenta a český v Praze. V jednotlivých zemích jsou zároveň nabízeny různé produktové alternativy podle lokálních možností, což nám opět umožňuje ušetřit náklady například za clo.
Kdo byl cílovým zákazníkem?
Tým Oculus z Reality Laboratoří v USA a Evropě.
Jaké řešení jsme nabídli?
Poté co jsme našli idelní a podobné produkty pro Evropu i Ameriku, vytvořili jsme jeden interní e-shop s dvěma rozhraními a různými příštupy. Uživatelé z USA mají přístup pouze k produktům, které jsou skladovány a expedovány ze Sacramenta, zatímto uživatelé v Evropě mohou vybírat z produktů lokální výroby pro Evropu a jsou skladované v Praze.
Odkud se celý projekt řídí?
Pro poskytnutí efektivních služeb je hlavním kontaktem tým CreativeMC, ale na základě komplexnosti projektu jsme v úzkém kontaktu s klientem i my z Prahy a především celý projekt pomáháme řídit a koordinovat na úrovni skladů, distribuce a produktů a správy e-shopu.
Jaký byl obchodní výsledek nebo dopad, a co klient na našich službách ocenil nejvíce?
Kombinací našich mezinárodních sil a možností poboček na dvou územích jsme byli schopni našemu klientovi Meta ušetřit náklady na dopravě, zároveň jsme uspokojili potřebu po jednotném systmu pro firemní merch, který se dá jednoduše spravovat a monitorovat.