Novinky v reklamních předmětech, udržitelnost, ESG + KATALOG NOVINEK

EVENT REPORT

ROZHOVOR: Nikola Milchová o onboardingu a merchi ve Wolt

Věra Satránská
19/07/2022

Dávají ve Woltu do onboarding balíčku burger nebo donut? Proč má doručovací služba firemní merch a co pro ně znamená? To jsme zjišťovali v rozhovoru s jejich Office managerkou Nikolou v třetím díle seriálu #rozhovorysvami.

Wolt  - doručovací služba toho nejlepšího jídla ve městě k nám přišla do Česka z Finska před 5-ti lety a stala se i naším klientem. Jejich kanceláře na letné ještě voní novotou, stále se rozrůstající tým se totiž musel přesunout do větších. Celé to vedle merche měla na starosti Nikola Milchová, která nám prozradila něco víc o životě ve Woltu, jak u nich funguje merch, proč ho všichni mají rádi i to jak důležitou roli hraje v onboardingu. Inspirujte se a užijte si to! 

KDO JE NIKOLA MILCHOVÁ

Nikolo, aktuálně ve Woltu čerpáte svoje zkušenosti ze startupu a inovativních firem. Pracujete jako Office managerka a HR koordinátorka, co to přesně znamená?

Začala bych tím, že v klasickém startupu název pozice většinou reálně moc nereflektuje skutečnost. Oficiálně můj název pozice zní Office manager and HR coordinator, neoficiálně jsem člověk, který hasí všemožné požáry, ať už z office, HR nebo i financí. Ale hlavně z těch odvětví, které nespadají pod žádné jiné oddělení, například merch.

Zmínila jste spojení klasický startup. Co si pod tím máme představit?

Startup je o tom, že přijdete do firmy na nějakou pozici, ale za týden můžete mít úplně jinou. Jdete do něčeho, co stavíte vlastníma rukama a roste vám to před očima. Nenastupujete někam, kde máte jistotu a vidinu práce od 9 do 5. Naopak se tu každou chvíli něco změní, přijde nový produkt nebo někdo s nápadem, kvůli kterému se překope celý systém. Je to o pokusech, neustále se učíme a zkoušíme nové věci. Něco je dobré a funguje to, něco ne. Je to hodně živé, strašně rychlé a rozhodně to není pro každého.

Jakou roli hrajete v náborech nových zaměstnanců?

Hiring jde mimo mě. Přicházím na řadu ve chvíli, kdy máme vybraného nového kolegu a míří do Woltu. Spojím se s ním před nástupem, zjistím potřebné informace, vyřídím nástupní  administrativu, připravím onboarding, nákup zařízení a podobně. Zkrátka zajistím, aby bylo na ten první den vše připraveno. Jsem ten člověk, který říká „Ahoj, vítej ve Woltu”.

Co vás baví na vaší práci?

Baví mě, že je to pestré. Vždycky přijdu do práce a mám seznam toho, co chci udělat, ale nikdy se podle něho nedá řídit, protože se objeví miliarda důležitějších věcí. A to je to, proč to dělám, já bych ve stereotypu umřela.

ONBOARDING BALÍČKY, KTERÉ NEKONČÍ V KOŠI

Firemní spirit máte nacítěný asi lépe než kdokoliv jiný z firmy. Když tedy vítáte nováčka, jak se ho snažíte začlenit do vaší rychlé atmosféry a předat mu hodnoty Woltu?

Uf, to je náročné téma. My nováčky rozhodně nic neučíme nazpaměť a nepředepisujeme kulturu, kterou by se měli nově učit žít. Je to všechno přirozené, organické. Už na pohovoru se dozvíme, jestli je ten člověk náš culture fit. Ptáme se ho na spoustu věcí, zjišťujeme si o něm, co ho baví a nebaví. Proto ho pak nemusíme nic učit, protože podobné  hodnoty máme hned od začátku.
Dáváme si ale záležet na celém onboarding procesu. První den dostane welcome package, nějakou dobrotu a začíná trénink, při kterém se mu všichni v týmu věnujeme. A kdokoliv přijde, tak hned zapadá do otevřené a přátelské atmosféry.

Jaké máte reakce na onboarding balíčky?

Nejsem u samotného momentu jejich rozbalování nováčky, takže nevím, jaký z nich mají pocit. Ale je to stoprocentně jiná reakce, než kdyby balíček nedostali. Snažíme se, aby bylo vidět, že Wolt dělá maximum pro zpříjemnění prvního dne, plného nejistoty a nervozity. Je mi jasné, že každý z balíčku nepoužije úplně všechno a právě takto s tím i pracujeme.
Do balíčku ale dáváme hlavně praktické věci. V předchozích firmách jsem se setkávala s balónky a nálepkami. Je to fajn “wow” efekt, ale přidaná hodnota je pouze první den, pak už je to jen odpad. Takže pro mě osobně je důležité dávat lidem praktické a užitečné věci.

Jak tedy ve Woltu onboarding balíček vypadá a co obsahuje?

Máme základní setup reklamních předmětů v obrandované plátěné tašce, což je praktické a neřešíme odpad navíc. Balíček obsahuje firemní zápisník, propiskutrička s firemním logem. Dále je tam pár nálepek, placka a láhev na vodu. Pak záleží, jestli přijde zrovna víc nováčků najednou. Pokud ano, objednáme třeba donuty, abychom se přivítali všichni pohromadě. Když nastupuje jeden nebo dva lidi, do balíčku přihodíme čokošku nebo něco zajímavého, co nás napadne při pre-onboardingu s konkrétním kolegou. Většinou se to točí kolem dobrého jídla, protože právě to nás všechny spojuje. 🍕🍔🍩

FIREMNÍ MERCH JAKO LOVEBRAND

Jak moc máte volnou ruku při výběru merche vzhledem k tomu, že máte basecamp v Helsinkách?

Grafiku řeší náš tým marketingu v Praze, mají instrukce a přesně vědí, co chceme a kudy se můžeme vydat. Takže nemusíme čekat, co nám navrhnou ve Finsku. Já už pak jenom zajišťuju objednání, realizaci a distribuci.

Vnímají základní produkty z balíčku vaši zaměstnanci jako firemní merch, který pak rádi a hrdě nosí?

Ano, určitě. Já sama jsem čím dál více překvapená, jak moc ho lidi chtějí a nosí. To, co před čtyřmi lety bylo obyčejné reklamní tričko s logem, které vezmu na úklid, dnes zaměstnanci hrdě nosí do práce, na párty nebo ven a pyšní se tím, že jsou z Woltu.

Mě osobně na firemním merchi baví, jak si ho každý může nakombinovat podle svého stylu. Holky si tričko vezmou pod sako nebo k barevné sukni, kluci sladí s teniskama a firemní brand je hned zase někde jinde.

Přesně, my máme strašně prima fotky z našeho posledního off-situ, kde si holky třeba uvázaly trička na boku, chlapi si zas k tričku vzali tmavé brýle a kšiltovku. Každý si firemní merch pojal po svém a bylo to hrozně prima. Prostě jeden tým.

Máte i nějaké negativní reakce na merch, třeba na špatný střih mikiny nebo nevhodný model? Zkrátka máte zpětnou vazbu od zaměstnanců?

I to se stává. Nejde se trefit do vkusu všem. A o to se ani nesnažíme. Jde spíš o to, aby každý našel v balíčku něco, co ho baví. A co lidi nechtějí, si nevezmou nebo to pošlou dál. Někdo třeba není papírový a nepotřebuje blok a tužku. Já zas bez bloku a tužky nepřežiju den. Zkrátka každý si z našich firemních předmětů vybere, co chce. 
Občas z balíčku zkoušíme něco vyřadit a když to lidem chybí, ozvou se. V ten moment víme, že to musíme rychle objednat znovu. Pokud ale něco dojde a nikdo se neozve, tak víme, že to byl správný krok.

Víte tedy, co vaši zaměstnanci mají nejraději? Nebo se to nedá takto zobecnit?

No to dá! Vloni to rozhodně byly kšiltovky, které jsme dělali poprvé. O ně se nám na off-situ skoro strhla rvačka. Letos nám došly mikiny a ze všech stran slyšíme, že je po nich sháňka. 

Je Wolt váš love brand?

Určitě. Wolt je tým lidí, ke kterému neskutečně rychle přirostete srdcem! A ať se  se v práci stane cokoliv, vím, že společně to vyřešíme.

A jak merch vnímají vaši zákazníci?

Vnímají ho dobře, máme spoustu ohlasů. Je fajn vědět, že to lidi baví.

PRAKTIČNOST NA PRVNÍM MÍSTĚ

V čem vám při realizaci merche pomáháme my jako agentura a jaký způsobem vám případně ulehčujeme práci?

Je to neskutečná úspora času. Kdybychom měli každý produkt hledat a zjišťovat, kdo a jak nám ho potiskne... Všechno bychom si museli vzorkovat, proto je pro nás strašně důležité mít parťáka, který už nás zná a ví, že volá Wolt a těm se líbí tohle a tahle značka. Nechci vybírat ze stovek produktů, ale z pár osvědčených, které k nám sedí.

Co máte na merchi nejraději?

Užitečnost. To, že ho můžu využít i v reálném životě, a ne jenom v práci. Lahev si vezmu na výlet nebo na dovolenou. Chci, aby se mi z předmětu s logem stala běžná položka pro život. Ne, že si vezmu mikinu s logem, protože máme teambuilding, ale protože ji prostě nosím s radostí kamkoliv.

Jaký nejhorší reklamní dárek jste kdy dostala?

Vánoční šílenosti, kterých už každý z nás dostal spoustu. Nemůžu si teď vzpomenout, co přesně to bylo, asi jsem to raději vytěsnila. Ale byla to nějaká strašně neužitečná dekorace. Nebo CD v dnešní době. Sice bych si to i pustila, ale nemám na čem.

A nejoblíbenější nebo nejpraktičtější reklamní předmět?

Deštník! Rozhodně skládací deštník, ty ve Woltu také máme!

O firemním merchi Wolt

Třetí díl našeho seriálu #rozhovorysvami s Nikolou Milchovou z Woltu o merchi jako prostředku, který spojuje tým a o onboarding balíčku, protože na něm záleží. 

Číst více

Event report 3: Novinky, udržitelnost a budoucnost reklamních předmětů

Event report 3: Novinky, udržitelnost a budoucnost reklamních předmětů

Třetí event. Třetí dávka inspirace. Tři speakeři a jasný plán pro firemní merch v roce 2024. Nestihli jste dorazit? Produktové novinky, informace o směrnici ESG i pohled na budoucnost a strategickou práci s merchem a reklamními předměty najdete v dnešním článku.

Věra Satránská
18/03/2024
Top 8 světových trendů, které rozhýbou merch a reklamní předměty v roce 2024

Top 8 světových trendů, které rozhýbou merch a reklamní předměty v roce 2024

Buďte napřed s Top 8 trendy, které naši brand stylisti předpovídají ve světě reklamních předmětů pro rok 2024. Naši kolegové v San Franciscu provedli důkladný výzkum změn ve firemní kultuře, ekonomice, módě a designu, abychom vytvořili tyto prognózy.

Mira Peterson
přeloženo pomocí AI z webu creativemc.com
18/01/2024

Kontaktujte nás

Máte nápad, který chcete realizovat?

Ať už je váš požadavek do detailu promyšlený, nebo máte pouze mlhavou představu, povězte nám o tom. Neprodleně se vám ozveme a vymyslíme pro vás vhodné řešení.

Odesláním formuláře udělujete souhlas se zpracováním osobních údajů.