Nový katalog novinek

TREND REPORT 2022

ROZHOVOR: Jiří Panuška z Červeného Jelena o vlastním merchi a prémiové kolekci oblečení

Věra Satránská
16/02/2022

Jak se dají reklamní předměty přetvořit v kolekci prémiového oblečení, vlastní značku a zároveň s nimi stmelit a vytvořit dobročinnou komunitu, která když může tak pomůže? Inspirujte se u brandu Špork a jejich ikonické restaurace Červený Jelen v dnešním rozhovoru.

V paláci Špork, restauraci Červený Jelen nám Jiří Panuška, spolumajitel a ředitel zákaznického zážitku, vypráví v druhém díle seriálu #rozhovorysvami o Red Stag merchi,  brandu Špork a nekonečných možnostech gastro podnikání, do kterých se svými partnery vrhá po hlavě. 

Jirko, mohl byste se nám prosím představit? Kdo jste a jak jste se dostal k restauraci Červený Jelen a celé společnosti Red Castle Hospitality Group?

Red Castle Hospitality Group je mateřská společnost, která mimo jiné provozuje Červeného Jelena a má pár dalších podniků. Skupina je nejznámější kvůli gastronomii. Jsem jeden ze spolumajitelů a mám na starosti strategický rozvoj toho, co celá naše skupina dělá a zákaznický zážitek, do kterého patří i marketing. Vždycky řeknu, že jsem ředitel zákaznického zážitku, ale lidi nechápavě koukají, takže jsem prostě ředitel marketingu.

U projektu Červený Jelen a Špork jste od začátku?

S klukama jsme začali u prodávání piva. Nejdřív v Plzeňském Prazdroji, poté v rámci skupiny SABMiller. A nakonec jsme společně začali dělat gastronomii, které jsme si mysleli, že rozumíme, ale museli jsme se ji dlouho učit.

Nejdřív jsme prodávali pivo a pak začali dělat gastronomii, kterou jsme se museli dlouho učit.

(Patrik Jaros, Lubo Osuský, Jiří Panuška, Luboš Kastner, Radek Horník)
(Patrik Jaros, Lubo Osuský, Jiří Panuška, Luboš Kastner, Radek Horník)

Nakonec se vám podařilo skončit u toho, že točíte jedno z nejlepších piv v Praze?

My říkáme čepujeme. Až to bude číst někdo od nás, zasměje se. 😃

Známe pár podniků, kde víme, že se o pivo vážně starají. A my patříme mezi ně už jen proto, že si sami sanitujeme výčepní okruhy skrz naše výčepní. 1x za týden tu výčepní stráví noc a za 8h celý okruh vysanituje. A máme fakt výborné výčepní, včetně jejich šéfa, Míry Pantáty Nekolného.

Propojení Bontonfilmu a Červeného Jelena začalo vloni v létě, kdy jsme u vás měli velkou premiéru filmu Prvok, Šampón, Tečka a Karel. Trochu v tom měl prsty náš skvělý CEO Martin Palán. Už tehdy jste věděli, že budete chtít vlastní merch?

V tomhle příběhu je strašně důležitý jeden člověk a to Pavlína Fechterová, majitelka 2Media. Jelen totiž potřeboval PR. Máme spoustu zajímavého obsahu, který potřebujeme dostat mezi lidi. Náš chef Marek Fichtner doporučil Pavlínu, strašně jsme si sedli, začali se kamarádit, začala nám dělat PR a taky mě seznámila s Martinem Palánem.

‚‚Martin Palán mi u piva vysvětluje, co všechno Bontonfilm dělá. Studios, distribuce a merch. Tam jsem mu řekl, že merch bychom potřebovali a přišla spolupráce s Bontonfilm Promotions.“

Slovo dalo slovo, byla u nás obří premiéra komedie Prvok, Šampón, Tečka a Karel a v září premiéra dokumentu Karel. Jednou se Martina ptám u piva, co všechno ten Bontonfilm dělá. On mi vysvětluje, že Bontonfilm je DistributionStudios a Promotions (merch). Já mu říkám, že merch bychom potřebovali. Seznámil mě s Vaší super ředitelkou Karolínou, se kterou jsme se také velmi rychle skamarádili. Prostě jste v Bontonfilmu dobrá parta.😊 Na začátku všeho jsme si řekli, že nechceme merch úplně dovnitř, ale ven. Chceme zajímavý business, osvěžení pro naše fanoušky, zaměstnance, ale i ostatní. Zatím tomu pracovně říkáme Red Stag fashion a prodáváme ho na našem webu Špork

Takže cílem je mít hezký oblečení, ne vynést oblečení svého oblíbeného brandu?

Cílem je mít hezký, netuctový oblečení zajímavýho brandu. A až se to všechno pořádně rozjede, aby 80 % lidí vůbec nevědělo, že jde o produkty a logo nějaký restaurace, ale bude se jim líbit minimalistický design s krásným logem.

Když jste začali přemýšlet nad merchem a nad kolekcí oblečení, věděli jste od začátku, že budete chtít někoho, kdo vám s tím bude pomáhat?

Určitě. Věděli jsme, že budeme potřebovat partnera. Ze všech našich dodavatelů se snažíme dělat si partnery. Takže Bontonfilm Promotions je partner, ne dodavatel. Potřebovali jsme jistotu know-how, kontaktů a tak. A to s vámi máme. Zároveň, ale chceme všem vracet zpátky a navazovat dlouhodobý vztah.

Jak máte tedy v plánu dál pracovat se značkou Red Stag fashion?

Produkty, které máme teď jsou součástí základní kolekce. A my ji chceme rozšířit, aby mělo smysl Red Stag hlásat ven jako brand. Základní essential kolekce, benefiční kolekce a graficky odvážnější kolekce - ty chceme aby vznikaly ve spolupráci s umělci. Práce je tam hodně.

Myslíte kolaborace s umělci, designéry, českými grafiky a tak?

Přesně. A tam potřebujeme poradit, jak co jde udělat.

Máme taky projekt Lifehunters, který bude zastřešovat všechny naše aktivity na pomezí mecenášství a dobročinnosti. Budeme se do toho snažit napojit další lidi. Lifehunter je člověk, který miluje dobrý život, dobrý jídlo a pití a zároveň když může, pomůže. Lifehunters budou mít vlastní grafiku. Je tam strašně moc nápadů a potřebujeme to uchopit.

‚‚Lifehunter je člověk, který miluje dobrý život, dobrý jídlo a pití a zároveň když může, pomůže.“

Uchopit a zhmotnit. To je něco, co má přesně merch nebo prémiová kolekce oblečení s logem představovat. Zhmotnění zážitku nebo vzpomínky.

Jo, stačí se podívat na Hard Rock Cafe. To má celosvětový zásah a je to sběratelský artikl.

Máme si tedy prémiovou kolekci Red Stag fashion spojovat více se Šporkem nebo s Červeným Jelenem?

My se snažíme to spojovat se  Šporkem, protože jde o super brand a příběh. Navíc hrabě Špork byl trochu mecenáš a takový první Lifehunter. Špork je tak spojnice toho všeho.

Špork je opravu super brand, co je důležité pro péči o něj a jeho komunitu?

Jednak samotný fakt, že musí vzniknout komunita. Protože jakmile má brand svoji vlastní komunitu, má velmi dobře nakročeno k tomu, aby uspěl. 
nikdy nedegradovat kvalitu, ať už produktu nebo brandu. Ceny držet na úrovni, kdy to nemůže mít každý, ale zároveň člověk, který si u vás něco koupí, bude mít něco zajímavého, co mu vydrží. A pak brand neustále rozvíjet a neupouštět od věcí, které člověk potřebuje a chce. Třeba jako je essential řada Red Stag.

‚‚Kolekce oblečení je jako menu v restauraci. Jako základ máte svíčkovou a pak sezónní jídla.”

Je tedy důležitá kvalita, detail, příběh a nápad pro všechno, co děláte od merche po komunikaci?

Je a moc. Kvalita produktu, prémiovost, exkluzivita brandu a samozřejmě příběh. 
Taková práce s menu je dost podobná našemu oděvnímu brandu. Na menu máte věci, které tam budou vždycky. Jako tafelspitz nebo svíčková. Nicméně vedle toho máte sezónní nabídku, speciální události i příležitosti a novinky jen tak.

V člověku tak vytváříte pocit očekávání, natěšenost. Kdy máte v plánu vyjít s Lifehunters a novou kolekcí ven?

Já bych chtěl s jarem, které si myslím, že bude hodně euforický. Skončí omikron, lidi můžou do hospod a bude krásný počasí. :) Lifehunters hledají dva projekty, které až budeme mít, tak to celé spustíme. Hledáme téma, který je potřebný, ale není automaticky sexy. Protože sexy projekty a nadace získávají peníze relativně snadno.

Napadá vás organizace, kterou bychom mohli s Lifehunters podpořit? Napište nám! 

Taky jsme hledali kulturní projekt a zdá se, že jsme ho na doporučení Martina Palána našli. Připravuje se dokumentární cyklus, film, kniha a výstava o českém a československém grafickém designu. Producentem je Michal Gregorini. Je to zajímavý projekt, Bontonfilm je partner a hrozně se nám to líbí, jde o dlouhodobý projekt, my chceme být u toho.

Ale každý Lifehunter bude moci přijít s něčím vlastním a protočit to přes komunitu. Kde si Lifehunters řeknou jo, super, to podpoříme časem, penězi, barterem nebo čímkoliv.

Řešíte nějak vánoční dárky pro zaměstnance?

Ted jsme si to kvůli covidu moc nemohli dovolit. Letos bychom část essential řady chtěli pustit mezi zaměstnance.

Vaši zaměstnanci si ale produkty letos kupovali sami a údajně ve velkém? To je sen každého zaměstnavatele, aby lidi byli tak moc loajální své firmě.

Dali jsme jim slevu a udělali navzdory těžké situaci pěknou objednávku. To je to, když budujete silnej brand a komunitu. Já si myslím, že naši zaměstnanci chápou, že Červený Jelen by měl být, a už možná je, ukázka toho, jak se dá česká a moderní gastronomie dělat. A ukázka toho, že jsou na to hrdí. Proto chtějí nosit červeného okřídleného jelena na prsou. 😍

Je Špork váš love brand?

No to určitě. To je jasný.  😊

Kolekce premiového brandu Red Stag Fashion

V druhém díle našeho seriálu #rozhovorysvami o největší pražské restauraci Červený Jelen, která pod brandem Špork pečuje o svoji komunitu, tvoří prémiovou kolekci oblečení a chystá dobročinné projekty se svými Lifehunters. 

Číst více

8 trendů, o kterých se mluví v roce 2022

8 trendů, o kterých se mluví v roce 2022

Co se děje ve světě, v čem nás ovlivňují poslední dva roky a jak se díky tomu jako společnost měníme? Prozkoumali jsme za vás módní časopisy, světové diskuze i průzkumy a dali dohromady náhled trendů, o kterých se s největší pravděpodobností bude mluvit nejen ve firemním merchi.

Věra Satránská
18/1/2021
Barva roku 2022

Barva roku 2022

Jaký příběh za sebou skrývá výběr barvy roku a barva samotná?

Věra Satránská
14/1/2022

Kontaktujte nás

Máte nápad, který chcete realizovat?

Ať už je váš požadavek do detailu promyšlený, nebo máte pouze mlhavou představu, povězte nám o tom. Neprodleně se vám ozveme a vymyslíme pro vás vhodné řešení.

Odesláním formuláře udělujete souhlas se zpracováním osobních údajů.