Novinky v reklamních předmětech, udržitelnost, ESG a budoucnost merche

REGISTRACE NA EVENT SPUŠTĚNY - ULOVTE MÍSTO

Top 8 světových trendů, které rozhýbou merch a reklamní předměty v roce 2024

Mira Peterson
přeloženo pomocí AI z webu creativemc.com
18/01/2024

Buďte napřed s Top 8 trendy, které naši brand stylisti předpovídají ve světě reklamních předmětů pro rok 2024. Naši kolegové v San Franciscu provedli důkladný výzkum změn ve firemní kultuře, ekonomice, módě a designu, abychom vytvořili tyto prognózy.

Text byl přeložen pomocí AI z webu creativemc.com a doplněn brand stylisty BFP.
Text byl přeložen pomocí AI z webu creativemc.com a doplněn brand stylisty BFP.

Trend #1: Tichý luxus

Koncept, který ztělesňuje nenápadný a rafinovaný přístup k luxusnímu životnímu stylu, Tichý luxus nedává přehnaně najevo hodnotu extravagantními kousky, NAOPAK. V této nové éře promyšleného kulturního spotřebitelství jsou nápadná loga a za každou cenu na sílu trendy předměty passé. Etické výzvy pro fast fashion nás vedou k přehodnocení našich nákupních zvyků a větší využitelnosti.

V roce 2024 bude pravý luxus o sebevědomí, eleganci, udržitelnosti a mistrovské řemeslné práci. Méně o okázalosti a předvídatelnosti. Pro firmy a jejich reklamní předměty i merch to znamená přijmout jemnost a sofistikovanost, zaměřit se na smysl pro krásné a kvalitní věci vyjadřující skutečnou hodnotu s příběhem.

Obrázky v moodboardu jsou ilustrační.
Obrázky v moodboardu jsou ilustrační.

Trend #2: Hyper-vědomý konzum

Co definuje vrchol etického přístupu v roce 2024? Firmy a značky samy od sebe prokazují svůj závazek vůči planetě, společnosti a svým komunitám.

V posledním desetiletí vzrostlo očekávání a tlak od zaměstnanců, nadnárodních společností i zákazníků na to, aby značky a produkty demonstrovaly svůj environmentální a společenský dopad na naši planetu. Dnes už tyto požadavky nejsou ničím výjimečným, je to nutnost. V roce 2024 navíc přichází v platnost směrnice ESG. 

Mezi našimi výrobci reklamních předmětů už nyní vidíme, jaké značky prezentují ekologicky šetrné a/nebo komunitně uvědomělé produkty a postupně se stávají leadery trhu, a nejen naší primární volbou.

Obrázky v moodboardu jsou ilustrační.
Obrázky v moodboardu jsou ilustrační.

Naši klienti stále častěji  vybírají merch s ohledem na společnost a životní prostředí. Jsou nadšení z možnosti podpořit  průkopnické značky, které prosazují změny v oblasti odpovědné spotřeby.

V Bontonfilm Promotions spolupracujeme s ověřenými dodavateli, kteří jsou naladěni stejně jako my. Samozřejmostí jsou pro ně ekologické materiály a nabízí také giveback programy, kterými pomáhají tam, kde je to potřeba. S naší iniciativou Schváleno přírodou měníme svět reklamních předmětů na zelenější.🍃

Trend #3: AI Rebelie

Zatímco většina společnosti je stále více fascinována umělou inteligencí a ochotně přijímá pomoc platforem jako je ChatGPT při každodenních úkolech od obchodních návrhů po vysokoškolské eseje (nám ostatně také pomohla při překladu tohoto článku), doprovází ji také z druhé strany nárůst nedůvěry v AI. 

Rozdíl mezi tím, co je pravé a co je vymyšlené, je v tomto digitálně přesyceném světě čím dál těžší rozpoznat, což vyvolává ve společnosti boomerangový efekt. V roce 2024 očekáváme růst poptávky po hmatatelných, kontaktních a autentických zážitcích a produktech, kdy členové týmů a zaměstnanci budou požadovat originalitu a opravdovost.

Obrázky v moodboardu jsou ilustrační.
Obrázky v moodboardu jsou ilustrační.

Poroste poptávka po předmětech, které nabízejí osvěžující kontrast k neustálému toku digitálního světa. Mnoho klientů se pomocí nostalgie snaží jednotlivce přenést do doby, kdy byly věci svým způsobem nekomplikované.

AI Rebelie není o úplném odmítnutí technologií, ale spíše o nalezení rovnováhy. Jde o volání po okamžicích spojených s reálnými životními zkušenostmi, o odstupu a vidině méně okamžitého sdílení. Toto je ideální příležitost pro značky, aby se více orientovaly na produkty inspirované minulostí nebo v retro stylu.

Trend #4: Fascinace dobrodružstvím

Po třech letech strávených doma s omezenými možnostmi volného pohybu pozorujeme stále velmi silnou touhu po dobrodružství. Chuť zažívat něco nového, ať už skrze objevování nových chutí, putování divokou přírodou a zkoumání nezmapovaných míst, je hmatatelná. Zaměstnanci chtějí znovu podnikat cesty do neznáma. Naším cílem je vám proto v roce 2024  poskytnout promyšlený produkt, který podpoří cíle vašich lidí i mimo kancelář třeba na teambuildingu.

Obrázky v moodboardu jsou ilustrační.
Obrázky v moodboardu jsou ilustrační.

Tento trend má velký potenciál, už nejde jen o módní doplňky na cesty, jako jsou luxusní kufry nebo batohy. Naši klienti hledají produkty, které podporují zaměstnance jako jednotlivce a uspokojí jejich touhu po poznávání nových kultur, krajin a zažívání nových kouzelných okamžiků.

Nejde tedy jen o fyzické dobrodružství; ale i o znovuobjevení pocitu životní síly a spojení se světem plným cenných mikro-okamžiků.

Trend #5: Podpora vnitřního klidu

V roce 2024 bude podpora emočního a duševního zdraví povýšena z volitelného bonusu na absolutní nutnost. Stále více firem přehodnocuje benefity a dárky pro zaměstnance, aby vyhověly jejich současným požadavkům a potřebám.

Tento trend je hnán především nárůstem tlaku společnosti na výkon. Jedním z klíčových viníků je celkové množství požadavků, které si na sebe klademe. Přemotivovaný životní styl, vliv technologií a sociálních médií vede k emocionálnímu zmatku. Jsme vyčerpaní. Otázkou je, jak a kde znovu získat ztracenou životní energii?

Obrázky v moodboardu jsou ilustrační.
Obrázky v moodboardu jsou ilustrační.

"FoNo" (Fear of Normal) neboli Strach z Normálu, popisuje úzkost z návratu společnosti do stejného stavu jako před pandemií COVID-19. Pozitivní stránkou pandemie bylo, že lidé měli čas k zamyšlení se nad svým životem a přenastavení  svých hodnot. Teď zcela pochopitelně nechtějí ztratit zázemí, které si pro sebe pracně vytvořili.

A jaký mají tyto změny vliv na merch a reklamní předměty? Do poptávky se v roce 2024 dostávají předměty jako jsou krystaly a produkty vyvažující čakry. V žebříčcích oblíbenosti se budou pohybovat na prvních pozicích vedle produktů, které podporují zdravý životní styl a mindfulness.

Zaznamenáváme změnu preferencí klientů směrem k dárkům pro zaměstnance, které kladou důraz na podporu jednotlivce na mindfulness úrovni. Odchylujeme se od typických voleb interního merche zaměřených pouze na profesionální použití.

Trend #6: Černá na vedlejší koleji

Neutrální odstíny, odstíny inspirované vínem a zemité tóny jsou čím dál oblíbenější, což potvrzuje i odchod černé jako výchozí barvy pro módní nadšence. Změna, patrná na módních molech, ale i v městském street stylu, odráží kolektivní touhu po vitalitě, individualitě a oslavu rozmanitosti v oblečení v roce 2024. Odklon od tradiční serióznosti a formálnosti spojené s černou barvou, barvou moci, podněcuje ke zkoumání širší palety. Přijetí nových odstínů je osvěžující a dává prostor expresivní individualitě.

Obrázky v moodboardu jsou ilustrační.
Obrázky v moodboardu jsou ilustrační.

My našim klientům rádi doporučujeme stylové značky, které své bestsellery poskytují v několika trendy barevných provedeních na základě aktuálních trendů. Co letos přináší nového Stanley/Stella? Již brzy vám vše představíme. 

Naši dodavatelé dokáží s barvami bez nadsázky opravdová kouzla. Bez problému vytvoří merch, který bude sedět s vaší vizuální identitou.

Už jste slyšeli o nové Pantone barvě pro rok 2024? Po chladné Very Peri a divoké Viva Magenta přichází něžná Peach Fuzz symbolizující únik od reality a touhu po klidu. Své místo si díky své nenápadnosti snadno najde nejen ve vaší skříni, ale i ve světě kosmetiky a interiérového designu. Pozitivní, ale pastelový odstín něžné broskvové snadno sladíte s vaší aktuální kolekcí merche ať už brandingem nebo konkrétním produktem.

Trend #7: Zemětřesení ve firemní kultuře

Pracovní scénou stále otřásá rezignace a snaha o modernizaci pracovních podmínek. Nová generace odmítá (podle ní) zastaralý pracovní režim od 9 do 5, zcela tak převrací scénář práce, firemních hierarchií, mentality neustálého shonu a dostupnosti 24/7. Od vlny BYOB (Buďte svým vlastním šéfem) přes hnutí za mikropodnikání až po čtyřdenní pracovní týden, profesionální životní styl by podle mladé generace neměl být jenom o výkonu, ale měl by zahrnovat i špetku zábavy, svobody a hlavně spoustu vášně! 

Na co se tedy v roce 2024 připravit? Pokud jde o udržení skvělých zaměstnanců, společnosti budou muset pracovat s možnostmi růstu, diskuzemi nad smyslem práce a s nutností docenění jednotlivce. Na co ale nesmíme zapomínat je smysl podnikání, kterým je generování obratu. Zaměstnavatelé se budou muset snažit vytvářet globální firemní kulturu, která je transparentní, neodolatelně přitažlivá a tak inkluzivní jako objetí. Jde o to, aby se každý zaměstnanec, dlouholetý nebo čerstvě po onboardingu, cítil být součástí smysluplné cesty. Jejich přínosy? Nedocenitelné. Pokud se vydáte touto cestou, nikdo se ve vašem týmu nebude cítit být jen jedním v davu; každý člen týmu bude hvězdou ve firemní konstelaci.💫

​​​​Obrázky v moodboardu jsou ilustrační.
​​​​Obrázky v moodboardu jsou ilustrační.

Transformace toho, jak kolegové vnímají firmu, je příležitostí využít sílu merche nejen k posílení hlavních hodnot firem, ale také k vyzdvihnutí rozmanitosti v rámci globálních týmů.

Nabízet firemní benefitní e-shopy s merchem, které umožňují široký výběr a/nebo personalizaci, pomáhá podpořit v každém zaměstnanci jeho důležitost. 

Pro Productboard jsme připravili interní merch, který je teď jedním z nejcennějších zaměstnaneckých benefitů a zároveň se stal klíčovým odlišujícím prvkem v konkurenčním odvětví technologií. Společnost uděluje svým zaměstnancům po celém světě body za jejich úspěchy, daruje je k jejich významným pracovním či osobním výročím a dalším speciálním příležitostem. Nasbírané body pak mohou využít k "nákupu" stylového merche podle svého výběru.

Trend #8: Lidský aspekt

Fyzický maloobchod zažívá vlnu modernizace, ve stejnou chvíli přepracovává původní koncept nakupování na unikátní zákaznický zážitek. Zatímco online nakupování během pandemie COVID-19 změnilo svět, kamenné obchody se nyní adaptují a využívají moderní technologie k vylepšení zážitků z osobního nakupování. Nové maloobchodní prostředí dává prostor interaktivním, proaktivním podnikatelům, které propojují pohodlí online nákupů s nákupem se zapojením vnějších smyslů a sociálními prvky kamenných obchodů.

Jsme si jisti že začlenění osobního aspektu bude velkým tématem i pro svět merche a reklamních předměty a bude také hrát významnou roli na firemních akcích v roce 2024. Proto plánujeme pro naše klienty rozšiřovat nabídku personalizovaných zážitků, nečekané integrace značek nebo produktů a inovativní využití technologie pro personalizovaný merch či promo produkt na míru.

SOUHRN

Naše předpověď trendů pro rok 2024 nevychází pouze z rozsáhlých znalostí a zkušeností našeho týmu, ale odráží také novinky z módního a designového průmyslu, insighty od partnerů a komplexní analýzu ekonomických a obchodních trendů.

  • Tichý luxus - Pokud jde o brandované reklamní předměty a firemní dárky, přístup k luxusu bude více diskrétní a rozvážný, zaměřený na nadčasový design, výjimečné materiály a pocit exkluzivity, který je přenášen spíše prostřednictvím jemnosti než provoplánovosti.
  • Hyper-vědomý konzum - Zaměstnanci a zákazníci očekávají, že korporace budou mít hluboké porozumění vůči environmentálním, sociálním a etickým aspektům spojeným s produktem. A to nejen díky ESG iniciativě. Společenské faktory budou v roce 2024 top prioritou při výběru konkrétních promo předmětů - což je v tomto odvětví historicky úplně poprvé.
  • AI rebelie - Patrný posun od desetiletí trvající digitální posedlosti, se postupně mění na rebelii proti technologiím, kterým nelze důvěřovat. V roce 2024 chceme inspirovat společnosti, aby ocenili krásu a autentičnost retro předmětů, které vyvolávají pocit nostalgie, hmatatelnosti a klidu.
  • Fascinace dobrodružstvím - Pomocí merche a dárků se budou společnosti snažit podporovat zaměstnance v jejich zvědavosti, nových dobrodružstvích, znovuobjevení pocitu životní síly a obnovení spojení se světem.
  • Podpora vnitřního klidu - Společnosti se začínají zajímat o duševní pohodu zaměstnanců a ukázat se to snaží i prostřednictvím nových benefitů spojených s duševním zdravím a wellness. Předpokládáme proto nárůst poptávky po reklamních předmětech zaměřených na člověka, které poskytují potravu pro duši a podporují zdravý životní styl.
  • Černá na vedlejší koleji - V roce 2024 se značky objeví v pestřejších barvách, rozšiřují svou paletu jako formu vyjádření a odlišení. Syté a teplé tóny povedou odchod od konvenčních asociací moci s černou barvou. Pantone barvou pro tento rok je něžná Peach Fuzz.
  • Zemětřesení ve firemní kultuře: Nová generace profesionálů hledá svobodu a flexibilitu. Aby si firmy udržely nejlepší zaměstnance, budou využívat interní merch programy jako nástroje pro budování firemní kultury. Ve svých společnostech budou podporovat rozvoj zaměstnanců a umocňovat pocit uznání.
  • Lidský aspekt: Spotřebitelé touží po autentických zážitcích a firmy a značky znovu objevují sílu opravdových lidských spojení. Od personalizace produktů na akcích a firemních eventech až po vliv technologií na vylepšení zážitku z produktu. Předpokládáme, že merch a smysluplné reklamní předměty budou silným nástrojem pro inspiraci nových forem osobních interakcí.

Číst více

O Stanley/Stella: #2 Udržitelnost a certifikace firemního textilu

O Stanley/Stella: #2 Udržitelnost a certifikace firemního textilu

Stanley/Stella se otevřeně hlásí k odpovědnosti za ochranu půdy, vody a vzduchu. Komplexně přemýšlí nad celým výrobním procesem v kontextu udržitelnosti a kvality materiálů. Zjistěte více o našem oblíbeném dodavateli reklamního textilu a nejvyšších certifikacích textilního průmyslu, které je možné získat.

Iveta Horynová
16/10/2023

Kontaktujte nás

Máte nápad, který chcete realizovat?

Ať už je váš požadavek do detailu promyšlený, nebo máte pouze mlhavou představu, povězte nám o tom. Neprodleně se vám ozveme a vymyslíme pro vás vhodné řešení.

Odesláním formuláře udělujete souhlas se zpracováním osobních údajů.